انواع تزریق چربی

انواع نواحی تزریق چربی

انواع تزریق چربی به بدن، جهت زیبایی و جوانسازس بخش های مختلف بدن است. مثال تزریق چربی به سینه یکی از محبوب‌ترین روش‌های تزریق چربی است. جراحی تزرریق چربی، یک روش‌های کم تهاجمی برای زیبایی و پرکننده‌های پوستی و بدن در چند سال اخیر است.

تزریق چربی به نواحی مختلف بدن، باعث حجیم شدن گونه‌ها، پلک‌ها، چانه، باسن و سینه و.. می شود. با توجه به تزریق چربی در نواحی مختلف بدن، در ادامه اطلاعات مفیدی را به شما در این باره، توسط دکتر علی الستی داده شده است.

کاربرد تزریق چربی؟

با گذر زمان، با افزایش سن، بدن افراد پیر شده و دچار چین و چروک می شوند. بعضی از افراد از این اتفاق ناراحت بوده و در پی روش های جوانسازی و زیبایی هستند. تزریق چربی، به دلیل آنکه از چربی خود بدن برای تزریق استفاده می کند، یک روشی ماندگار با حداقل عوارض است.

جراح پلاستیک، چربی های بدن را، با لیپوساکشن خارج کرده و با دستگاه و روشی دیگر به نواحی لازم بدن تزریق می کند. در ادامه نواحی رایج بدن، جهت تزریق چربی گفته شده است.

انواع-جراحی-تزریق-چربی-به-بدن

انواع نواحی تزریق چربی

براساس نیاز بیمار و بازخورد بیماران، تزریق چربی در محل های مختلف بدن بیمار انجام می شود. نتایج تزریق چربی در بدن افراد براساس ویژگی های آناتومی بدن افراد متفاوت است.  در ادامه انواع محل مناسب برای تزریق چربی گفته شده است.

باسن

تزریق چربی به باسن یا انتقال چربی به باسن به لیفت باسن برزیلی معروف است. در این روش سلول‌های چربی به‌منظور ایجاد حالت انحنایی به باسن منتقل می‌شوند. در طول فرایند، می‌توان از لیپوساکشن برای تغییر شکل باسن استفاده کرد.

این روش را می‌توان بزرگ کردن باسن بدون ایمپلنت نیز نامید. پس از انجام این روش، نتیجه جراحی شما ممکن است در طول زمان تغییر کند، زیرا چربی منتقل شده می‌تواند؛ مانند هر چربی دیگر در بدن شما رشد کند یا کوچک شود، همانند وزن که اضافه یا کاهش میابد.

صورت

 تزریق چربی به‌صورت، یک روش بسیار رایج برای جوان‌سازی صورت است. زیرا کاهش حجم صورت که با پیوند چربی صورت قابل ترمیم است، علاوه بر چین‌وچروک و افتادگی به‌عنوان یکی از عناصر مهم فرایند پیری در نظر گرفته شده است.

سلول‌های چَربی را می‌توان از باسن، شکم یا ران برداشته و به برخی از قسمت‌های صورت مانند زیر چشم یا گونه‌ها تزریق کرد. تزریق چربی به گونه‌ها و زیر چشم‌ها می‌تواند نواحی فرورفته را بهبود بخشد و ظاهر دلپذیرتری به بیماران ارائه دهد.

در مورد مدلینگ صورت بیشتر بدانید.

لب

اگر می‌خواهید لب‌های حجیم‌تر داشته باشید، جایگزینی برای انتقال چربی به لب‌ها نیز دارید. انتقال چربی به دست‌ها روشی بسیار سودمند برای ازبین‌بردن چین‌وچروک دست‌ها و سالم‌تر نشان‌دادن پوست است. این روش به‌عنوان یک تکنیک مؤثر در جوان‌سازی دست پذیرفته شده است؛ زیرا پس از یک سال پیگیری نتایج طولانی‌مدت را نشان می‌دهد. همچنین می‌توان از پیوند چربی برای اصلاح نقایص سینه‌ای که می‌تواند ناشی از ماستکتومی یا هر دلیل دیگری باشد، استفاده کرد.

اگر به دنبال روش دائمی برای حجیم کردن لب ها هستید، به پروتز لب فکر کنید!

شکم

تزریق چربی شکم، نوعی پیکرتراشی است. پزشک چربی شکم را خارج کرده و به شکل عضلات شش تکه یا سک پک مجدد به شکم تزریق می کند.

سینه

تزریق چربی به سینه جهت افزایش حجم سینه، متقارن کردن سینه و بهبود زخم به دلیل برداشتن یا عمل سینه می باشد. همچنین جهت درمان بافت های آسیب دیده سینه ناشی از پرتو درمانی و ایمپلنت سینه کاربرد دارد. در این روش حدود 25 الی 400 سی سی طبق نوع عارضه و حجم مورد نیاز، چربی تزریق می شود.

یکی دیگر از روش های زیباکردن سینه ماموپلاستی است. بیشتر بدانید…

دست

پوست دست با افزایش سن، استفاده بسیار و سایر دلایل دچار پیری و چروک شده و شادابی خودش را از دست می هد. تزریق چربی به زیر پوست دست به جوان تر شدن دست کمک می کند.

بازو

تزریق چربی به بازو یک نوع چربی پرطرفدار بین آقایان است. آقایان جهت تقویت عضلات سه سر و عضله دو سر و حجیم شدن این نواحی اقدام به تزریق چربی می کنند. پس از تزریق چربی، بازو آقایان ظاهری عضلانی تر دارد.

ساق پا

تزریق چربی به ساق پا باعث خوش فرم شدن و پرشدن ظاهر پاها می باشد. گاهی افراد به دلیل ژنتیک یا لاغری پاهای استخوانی داشته و فرمش را دوست ندارند. با تزریق چربی به ساق پا، پای خود را زیباتر می کنند.

واژن

تزرق چربی به واژن بر افزایش رضایت و لذت از رابطه جنسی تاثیر دارد. تزریق چربی به واژن بین زنان، به خصوص بین زنان بالای ۴۰ سال محبوب شده است. به دلیل آنمه مسائلی چون زایمان طبیعی، افزایش سن و…. باعث از بین رفتن شکل طبیعی واژن می شوند. تزریق چربی به واژن، علاوه بر زیبایی، تاثیر درمانی مانند درمان خشکی واژن، دارد.

جمع بندی:

تزریق چربی به دلیل استفاده از چربی بدن خود فرد، یک روش مناسب و ماندگار است.

با توجه به نواحی رایج بدن جهت تزریق، انواع جراحی تزریق چربی در اینجا گفته شده است.

سوالات متداول انواع تزریق چربی

تزریق چربی صورت چقدر ماندگار است؟

تزریق چربی به صورت برخلاف تزریق ژل ماندگاری بالایی داشته و تا سال ها ماندگاری دارد.

مدت تزریق چربی چقدر است؟

به دلیل آنکه تزریق چربی به نواحی مختلفی تزریق می شود، مدت زمان مشخص ندارد. مثال تزریق چربی نواحی کوچک کمتر از یکساعت و نواحی بزرگ بیشتر از 4 ساعت زمان می برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط