لیفت-صورت

بهترین روش لیفت صورت

بهترین روش لیفت صورت بدون جراحی سبب شادابی، جوانسازی چهره و بازگشت جوانی به چهره افراد می شود. لیفت صورت یکی از بهترین روش های جهت بهبود زیبایی صورت و کاهش چین و چروک چهره افراد است.

لیفت صورت یک روش جراحی زیبایی است که جهت زیبایی و بهبود چین و چروک های صورت استفاده می‌شود. در این روش، با انجام برش‌های دقیق، پوست صورت به جای خود بازمی‌گردانده می‌شود، افتادگی‌ها کاهش می‌یابند و چهره بازتر و جوان‌تر به نظر می‌آید.

لیفت صورت با روش های متفاوتی انجام می شود. بهترین روش لیفت صورت برای هر فردی به عوامل متعددی نظیر نوع پوست، سن و میزان افتادگی بستگی دارد.

در ادامه می توان گفت برای نتیجه گیری مطلوب از روش های لیفت صورت، می توانید به بهترین دکتر لیفت صورت در تهران را جستجو کنید.

10روش لیفت صورت

تکنیک ها و روش های مختلفی برای لیفت صورت وجود دارد که بر نتیجه جراحی تأثیر می گذارد. تمامی روش های لیفت صورت بر سفت کردن پوست و جوانسازی صورت تمرکز دارند. پزشک روش مناسب را با توجه نیاز فرد، میزان چین و چروک ها، سن و.. انتخاب می کند. در ادامه روش های مختلف لیفت صورت شرح داده شده است.

1. لیفت صورت به روش هایفوتراپی

در روش لیفت صورت با هایفوتراپی برای تحریک رشته‌های کلاژن پوست از امواج فراصوت استفاده می‌شود. این امواج به لایه‌های عمیق پوست نفوذ کرده و با تحریک کلاژن پوست باعث کشیده شدن آن می‌شود. این روش هم در بانوان و هم در آقایان کاربرد دارد و در یک جلسه تاثیر خود را نمایان می‌سازد.

این روش لیفت صورت کاملا ایمن و بدون درد بوده و عوارض جانبی بسیار کمی دارد؛ بنابراین برای افرادی که ترس از آمپول و جراحی دارند، انتخابی مناسب خواهد بود. این روش برای شل شدگی و افتادگی های خفیف پوست صورت مناسب است.

در صورت استفاده از این روش، تمدید و استفاده مجدد آن هر سال یک بار توصیه ‌می‌شود. ماندگاری و اثر هایفوتراپی بین 1 تا 3 سال خواهد بود. این ماندگاری با ترمیم سالیانه بیشتر است.

2.کربوکسی تراپی

ماده اصلی مورد استفاده در لیفت صورت به روش کربوکسی تراپی، گاز کربن دی اکسید است. علی رغم اینکه این روش شهرت کمتری نسبت به بقیه دارد، میزان تاثیرگذاری بالایی نسبت به سایر موارد دارد. از مهم‌ترین کاربرد‌های این روش می‌توان به از بین بردن تیرگی دور چشم، درمان جای زخم و از بین بردن جای جوش و آکنه اشاره کرد.

روش کار به اینگونه است که پزشک با تزریق گاز دی اکسید کربن به ناحیه خاصی از بدن به مغز این پیغام را می‌دهد که میزان اکسیژن در آن ناحیه کم است؛ بنابراین مغز دستور پمپاژ بیشتر خون به قلب را صادر می‌کند، تا خون‌رسانی بیشتری انجام شود. در نتیجه بدن اقدام به ترمیم قسمت آسیب دیده می‌کند.

این روش جهت اثر بخشی به ۴ تا ۸ جلسه زمان نیاز است و نتیجه نهایی بین ۴ تا ۶ ماه ماندگاری دارد.

3. تزریق ژل

یکی از رایج‌ترین روش‌های فیس لیفت بدون جراحی، روش تزریق ژل اسید هیالورونیک است. تزریق ژل اسید هیالورونیک تفاوت‌ زیادی با تزریق بوتاکس دارد.

ژل‌ها انواع مختلفی دارند. بسته به محل تزریق، سن، نوع پوست و میزان چروک و آسیب پوست از ژل متفاوتی استفاده می‌شود.

تزریق ژل با حجم دهی به نواحی مختلف پوست صورت چین و چروک‌هایی مانند خطوط پیشانی، خط خنده و خط اخم را از بین می‌برد. ماندگاری لیفت صورت به روش تزریق ژل بسته به نوع ژل بین 6 ماه تا 5 سال است.

4.تزریق چربی

در روش لیفت صورت با تزریق چربی، از نواحی شکم یا ران بدن خود بیمار چربی استخراج می‌شود. سپس ناخالصی‌های چربی استخراج شده از بین برده شده و به نواحی مورد نیاز تزریق می‌شود. این روش به دلیل استفاده از چربی خود بدن ماندگاری بالایی دارد. لیفتینگ صورت به روش تزریق چربی، برای افراد مسن بسیار مناسب است.

5.تزریق بوتاکس

بوتاکس ماده فلج‌کننده زیستی است که از سم بوتولینوم یک باکتری گرفته می‌شود و می‌تواند عضلات افتاده و چروک‌خورده صورت را فلج کند و چین و چروک های پوستی را رفع می کند.

در روش لیفت صورت به روش تزریق بوتاکس از ماده‌ای به نام بوتولینوم استفاده می‌شود. به این منظور ماده بوتولینوم به نواحی مختلف صورت تزریق می‌شود تا از ایجاد چروک جلوگیری کند.

در لیفتینگ صورت به روش تزریق بوتاکس چین و چروک نواحی بینی و افتادگی‌های کناره لب از بین می‌رود. همچنین از این روش برای فرم دادن به ابرو و برجسته کردن گونه نیز استفاده می‌شود. فیس لیفت به روش تزریق بوتاکس هر 6 ماه یک بار نیاز به تکرار و تمدید دارد.

6.لیفت صورت با نخ

برای لیفت صورت به روش غیرتهاجمی و به کمک نخ، از نخ‌های بخیه قابل جذب که از جنس اسید گلیکولیک و پلی‌لاکتیک اسید هستند، استفاده می‌شود. این نخ‌ها در برش‌های کوچک و سطحی نواحی چین و چروک جایگذاری شده و با کشش خود لیفتینگ صورت را موجب می‌شوند. لیفت صورت با نخ حدود یک سال ماندگاری دارد و با کمترین عوارض همراه است.

این نخ‌ها باعث تحریک سلول‌های پوستی و در نتیجه افزایش تولید کلاژن در ناحیه مورد استفاده، می‌شود. از نخ PDO در نواحی ابرو، فک و پیشانی استفاده می‌شود.

7.اندولیفت یا لیفت صورت با لیزر

اندولیفت یکی دیگر از روش‌های پربازده لیفت صورت است که نتیجه‌ای هم تراز با جراحی تهاجمی لیفت دارد، اما با کمترین عوارض انجام می‌پذیرد.

در این روش لیفت صورت از یک لیزر استفاده می‌شود. لیزر مورد استفاده در اندولیفت دارای طول موج 1470 نانومتری بوده و با هدف قرار دادن رشته‌های کلاژن پوست باعث تجزیه چربی‌های انباشته زیر پوست می‌شود.

اثرات اندولیفت ماندگاری 3 ساله دارند و هر 3 سال یک بار نیاز به ترمیم خواهید داشت. این روش نیز مانند روش هایفوتراپی کاملا غیر تهاجمی است.

8. لیفت صورت با تکنیک فرکشنال

تکنیک لیفت صورت فرکشنال از ترکیب دو روش میکرونیدلینگ و رادیوفریکوئنسی به وجود آمده و جزء روش‌های غیر جراحی است. ترکیب این دو روش باعث اثرگذاری بهتر و بیشتر و ماندگاری بیشتر لیفتینگ صورت می‌شود. به علاوه در روش فرکشنال جای جوش و آکنه نیز از بین می‌رود.

این روش بر روند کلاژن سازی پوست تاثیر مثبت گذاشته است و باعث بازیابی حالت ارتجاعی پوست شما شده و در نتیجه شادابی و طراوت و حس جوانی را به شما هدیه می‌کند. ماندگاری لیفتینگ صورت در این روش بین 3 تا 5 سال محاسبه شده است.

9.  لیفت صورت با تکنیک آتیوا

در این روش با اعمال گرما و حرارت به بافت لایه‌های زیرپوستی را به صورت کنترل شده و یکنواخت، سبب تجدید تولید کلاژن‌ها می‌ شوند. همچنین برای تسریع فرایند تولید کلاژن روی پوست را نیز گرمادرمانی می‌کنند. لیفت صورت به روش آتیوا کاملا غیر تهاجمی بوده با کم‌ترین عوارض ممکن موجب از بین رفتن جوش و آکنه، چین و چروک و جای زخم می‌شود.

10. با جراحی

تمام روش‌هایی که تاکنون معرفی شدند، روش‌های غیرجراحی و غیر تهاجمی بودند. اما در این روش‌ها ماندگاری لیفت صورت موقتی بوده و در بازه‌های زمانی مشخصی نیاز به ترمیم و تمدید است. آخرین روشی که قصد معرفی آن را داریم لیفتینگ صورت با جراحی است.

در لیفت صورت به روش جراحی، پزشک جراح با برداشتن چربی‌های اضافی و قسمت‌های شل شده پوست اقدام به جوانسازی آن می‌کند. این روش نیاز به بیهوشی کامل بیمار دارد.

00:27
truncate dir-rtl

نمونه جراحی لیفت صورت | دکتر علی الستی

کدام روش لیفت صورت بهتر است؟

در واقع پاسخ به این سوال که کدام روش لیفت صورت بهتر است، کمی سخت و غیرممکن به‌نظر می‌رسد. چرا که انتخاب بهترین روش لیفت صورت به شرایط فرد و هدف فرد از لیفت صورت وابسته است. پزشک روش مناسب لیفت صورت را با توجه به نوع و جنس پوست، همچنین انتظارات فرد از عمل، سن و… انتخاب می کند. مشورت با پزشک به شما در راستای انتخاب بهترین روش لیفت صورت کمک زیادی می‌کند.

بسیار مهم است که پزشکی حاذق و با تجربه را برای عمل لیفت صورت خود انتخاب کنید. پزشکی که تخصص و مهارت بالایی در زمینه جراحی و لیفت صورت داشته باشد، به‌خوبی می‌تواند بهترین روش لیفت صورت را با توجه به شرایط شما انتخاب کند و به شما پیشنهاد دهد.

بهترین روش لیفت صورت

کدام روش لیفت صورت عوارض کمتری دارد؟

روش‌های جراحی و تهاجمی بیشترین عوارض را دارا هستند و این عارضه می‌تواند در نتیجه خطای پزشکی یا کوتاهی در انجام مراقبت‌های قبل و بعد از عمل اتفاق بیفتد.

روش‌های کم‌تهاجمی مثل لیفت صورت با نخ، تزریق فیلر، هایفوتراپی و کربوکسی تراپی عوارض کمتری را نسبت به جراحی صورت دارند و زخم عمیقی را بر صورت فرد باقی نمی‌گذارند.

البته کمی درد، کبودی، تورم و قرمزی در ناحیه هدف لیفت صورت تقریباً در تمام روش‌های لیفت صورت مشترک است. این موارد از عوارض طبیعی عمل‌ها هستند و به طور معمول طی چند روز تا نهایتاً چند هفته به طور کامل رفع می‌شوند.

نتیجه گیری:

لیفت صورت یکی از روش های عالی جهت بهبود صورت و کلاژن سازی صورت است. لیفت صورت روش های متفاوتی دارد، بهترین روش لیفت صورت بسته به سن فرد، میزان عارضه صورت فرد، نوع و جنس پوست صورت و… متفاوت بوده و به صلاح دید پزشک و با تصمیم پزشک انتخاب می شود.

دکتر علی الستی یکی از بهترین متخصص و جراح زیبایی در تهران است. ایشون خدمات بسیاری چون لیفت صورت، ماموپلاستی و عمل های زیبایی بدن از جمله لیپوماتیک انجام می دهد. در صورتی که تمایل به مراجعه به دکتر و دریافت وقت با شماره زیر تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط