تزریق چربی برای فرم دهی صورت و بدن

تزریق چربی به صورت

تزریق چربی به صورت یا پیوند چربی به انتقال چربی اتولوگ به صورت نیز نامیده می‌شود، یک عمل جراحی پلاستیک است که در آن سلول‌های چربی از یک قسمت بدن به قسمت های صورت منتقل می‌شوند. سلول‌های چربی بیشتر از نواحی مانند شکم و باسن جمع‌آوری می‌شوند و به صورت تزریق می‌شوند. پیوند چربی اتولوگ نقش مهمی در جوان‌سازی صورت دارد.

با گذر زمان، به دلیل افزاش سن، کاهش وزن و ایجاد یکسری تغییرات در بدن، صورت افراد دچار چین و چروک و افتادگی پوست می شود. تزریق چربی به صورت باعث جوانسازی صورت و از بین رفتن چین و چروک های پوست صورت می شود.

روش‌های سنتی جوان‌سازی صورت، شامل رویکردهای مدرن جهت پرکردن محفظه‌های خالی صورت، عمدتاً از طریق پیوند چربی است. در طی جراحی پیوند چربی، چربی با تکنیک‌های خاصی برداشت می‌شود، تا قبل از تزریق مجدد به نواحی تحت درمان، به‌خوبی خالص می شود.

تزریق چربی به لب

هرساله هزاران نفر در حال انتخاب جراحی تزریق چربی به صورت هستند و اکثر آنها از نتایج آن راضی هستند. در یک مطالعه مروری بالینی، نشان می‌دهد که هیچ عارضه عمده‌ای در مورد تزریق چربی به صورت گزارش نشده است و میزان رضایت کلی بیمار در پایان یک دوره پیگیری متوسط ۹ماهه، 81 درصد در 3073 بیمار بود. در ادامه این نوشته قصد داریم تا مروری بر مطالب مرتبط با تزریق چربی به صورت داشته باشیم.

حال اگر شما علاقه دارید تا در مورد این عنوان بیشتر بدانید یا قصد دارید جراحی تزریقِ چربی به صورت انجام دهید، پیشنهاد می‌کنیم این نوشته را مطالعه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تزریق چربی به صورت در ادامه این نوشته همراه ما باشید.

آیا با روش های جراحی زیبایی شکم آشنایی دارید؟ حتما مقاله جراحی زیبایی شکم را مطالعه کنید.

تزریق چربی به صورت چیست؟

در تزریق چربی یا انتقال چربی به صورت، مقداری چربی از یک قسمت بدن به صورت تزریق می شود. به این عنوان که طی یک فرآیندی، چربی از یک قسمت بدن گرفته شده و به صورت منتقل می شود. هدف از این کار، بهبود ظاهر بدن است.

جراح پلاستیک از این روش برای جوانسازی قسمت های مختلف بدن همچون سینه، دست، پا، صورت و واژن و.. استفاده می کند. این روش علاوه بر جوانسازی صورت ، برای بهبود جای زخم و ترمیم بافت ها مناسب است.

فرآیند تزریق چربی به صورت

فرایند تزریق چربی به صورت براساس اقدامات لازم، ۳ مرحله دارد. این 3 مرحله عبارتند از:

1.معاینه بالینی

پزشک بدن بیمار را معاینه کرده و براساس شرایط و خواسته بیمار، محل استخراج چربی را انتخاب می کند. محل استخراج باید به اندازه کافی چربی داشته باشد. ران، شکم و باسن گزینه های مناسبی برای تزریق چربی هستند.

2. استخراج چربی

در این مرحله، پزشک ناحیه مورد نظر را بی حس کرده و با تکنیک های خاص، چربی را استخراج می کند. اگر حجم چربی مورد نیاز زیاد باشد، پزشک با بیهوشی، اقدام به استخراج چربی می کند.

3. آماده کردن چربی برای تزریق

چربی استخراج شده، در حالت عادی برای تزریق مناسب نیست و باید آماده شود. در این مرحله چربی استخراج شده با استفاده از سانتریفیوژ یا روش های دیگر خالص شده و آماده تزریق می شود.

۳. تزریق چربی به ناحیه مورد نظر در صورت

در این مرحله، پزشک میزان چربی مورد نظر را، با سرنگ های مخصوص به ناحیه مورد نظر تزریق می کند.

چه کسانی برای تزریق چربی به صورت مناسب هستند؟

جراحی پیوند چربی به صورت، ممکن است راهی عالی برای جوان‌سازی و بهبود ظاهر زیبایی شما باشد. بیماران باید سلول‌های چربی کافی در محل اهداکننده بدن خود داشته باشند، جایی که سلول‌های چربی از آن برداشت می‌شوند.

  • داوطلبان باید از وضعیت سلامتی خوبی برخوردار باشند و انتظارات واقع‌بینانه‌ای داشته باشند تا برای پیوند چربی مناسب باشند.
  • افرادی که دارای چین‌وچروک، آکنه، نواحی فرورفته یا کاهش حجم صورت به دلیل بیماری‌هایی مانند آتروفی همی صورت هستند، می‌توانند گزینه مناسبی برای جراحی پیوند چربی در نظر گرفته شوند.
  • همچنین افرادی که تمایل به افزایش حجم برخی از قسمت‌های بدن خود مانند باسن، سینه و لب دارند، می‌توانند این جراحی را به‌عنوان یک گزینه در نظر بگیرند.
  • معمولاً بزرگسالان واجد شرایط هستند، اما در برخی موارد، بیماران جوان‌تر نیز می‌توانند تحت عمل جراحی انتقال چربی قرار گیرند.
مزایا-و-معایب-تزریق-چربی-چیست؟

مزایا و معایب تزریق چربی به صورت چیست؟

اول ‌از همه، در طول جراحی تزریق چربی، جراح از سلول‌های چربی خود شما استفاده می‌کند. در مقایسه با سایر روش‌های جراحی پلاستیک مانند پرکننده‌های پوستی یا ایمپلنت، خطر واکنش‌های آلرژیک نزدیک به صفر است. همچنین، نتایج جراحی طبیعی به نظر می‌رسد؛ زیرا این روش نیازی به ایمپلنت یا پرکننده مصنوعی ندارد.

مزایا

  • یکی از مهم ترین مزایای انتقال چربی، این است که درحالی‌که ناحیه گیرنده ظاهری تازه پیدا می‌کند، ناحیه برداشت شده از شر بافت چربی خلاص می‌شود و خوش فرم به نظر می‌رسد.
  • پیوند چربی با بهبود بافت پوست مرتبط است؛ بنابراین، انجام عمل پیوند چربی به‌عنوان بخشی از جراحی دیگری مانند بلفاروپلاستی یا لیفت صورت نیز یک روش بسیار سودمند است.
  •  هزینه انتقال چربی نسبت به سایر جراحی‌های پلاستیک صورت مانند لیفت صورت مقرون‌به‌صرفه‌تر است.
  • این روش، روشی ماندگار است، اگر مواردی چون حفظ ثبات وزن و داشتن یک رژیم غذایی اصولی، دائمی است.
مزایای تزریق چربی

معایب

از آنجایی‌که چربی یک ماده فعال زیستی است، باید از تزریق چربی در بیماران بسیار جوان، در افرادی که وزن ناپایدار دارند و در مواردی که قرارگیری نامتقارن دارند، اجتناب شود. مانند هر جراحی پلاستیک، روش تزریقِ چربی نیز شامل خطرات و عوارضی است. معمولاً بیماران ورم و کبودی را تجربه می‌کنند. عوارض در هر دو ناحیه برداشت و تزریق دیده می‌شود. برخی از عوارض و خطرات دیگر عبارت‌اند از:

  • عفونت
  • هماتوم (جمع‌شدن خون در زیر پوست)
  • واکنش به بیهوشی
  • آسیب‌های ساختار زیرین پوست
  • جای زخم
  • نکروز پوست و نکروز چربی (اینها می‌توانند توسط سلول‌های چربی مرده ایجاد شوند که نمی‌توانند در طول فرایند انتقال چربی زنده بمانند)
  • آمبولی چربی ناشی از تزریق چربی به اشتباه به داخل رگ خونی
  • نتایج ضعیف و غیر منتظره
  • عدم تقارن
  • مشکل Calcification

برای انجام عمل لیپوماتیک چه باید کرد؟ پیشنهاد می کنیم مقالعه عمل لیپوماتیک را مطالعه کنید.

نتایج نهایی جراحی تزریق چربی به صورت در عرض چند هفته قابل‌مشاهده است

معمولاً نتایج بلافاصله پس از جراحی قابل‌مشاهده است، اما برای برخی از بیماران ممکن است چندین هفته طول بکشد تا شکل دائمی ناحیه تحت درمان را ببینند؛ بنابراین، برای دیدن نتایج واضح می‌توانند چند هفته منتظر بمانند. بعد ازبین‌رفتن تورم و کبودی، اکثر بیماران می‌گویند که انتقال چربی ارزشش را داشت. پس از تزریق چربی سینه، بدن شما 20 تا 50 درصد از سلول‌های چربی منتقل شده را جذب می‌کند.

اگر می‌خواهید سایز قابل‌توجه‌تری داشته باشید، باید این مورد را با جراح خود در میان بگذارید. رعایت دستورالعمل های مراقبتی قبل و بعد از جراحی انتقال چربی، می‌تواند عوارض را کاهش داده و نتایج را بهبود بخشد. عمل پیش یک جراح موفق و داشتن کمی صبر و زمان، می‌توانید به ظاهر دلخواه بدن خود را برسید.

آیا تزریق چربی دائمی است؟

میزان ماندگاری چربی تزریق شده، در هر فرد متفاوت است. همچنین به روش دکتر جهت جداسازی، استخراج و تزریق آن بستگی دارد. اگر چربی تزریق شده به قسمت هایی باشد، که خون رسانی زیادی دارند، ماندگارتر است. به دلیل آنکه افزایش خون رسانی باعث زنده ماندن چربی ها می شود.

زمانی ک خون رسانی درقسمتی از بدن بیشتر باشد، بدن تصور می کند خودش این چربی را تولید کرده و به همین دلیل تلاشی برای از بین بردن آن نمی کند. اما این موضوع دائمی بودن اثر تزریق چربی را تضمین نمی کند. موارد دیگری در بر ماندگاری بودن تزریق چربی موثر است. از جمله:

  • مهارت پزشک
  • نوع بدن فرد
  • روش انجام عمل
  • حفظ ثبات وزن
  • داشتن فعالیت بدنی
  • شرایط آب و هوا
  • میزان چربی تزریقی
  • سن فرد

موار لازم و مهم جهت آماده شدن برای تزریق چربی به صورت :

در صورتی که تمایل به تزریق چربی دارید و شرایط لازم آن را دارید، باید پیش از عمل، کارهای زیر را انجام دهید. کارهایی چون:

  • پرهیز از مصرف داروهای ضد انعقاد خون و مکمل‌
  • عدم مصرف دخانیات از یک ماه قبل عمل
  • انجم عمل پیش یک پزشک متخصص زیبایی و پلاستیک
  • عدم مصرف مشروبات الکلی از یک ماه قبل
  • اطلاع دادن به پزشک در صورت مصرف داروهای خاص

نکاتی درباره دوره نقاهت

  • بعد از عمل، فورا رانندگی نکنید.
  • استراحت کافی داشته باشید.
  • مطمئن باشید که مقدار زیادی از چربی جذب می شود.

مواردی مهم درباره تزریق چربی:

تزریق چربی به صورت در مقایسه با تزریق ژل تهاجمی‌تر است.

برای تزریق چربی به صورت ، باید اقدامات لازم قبل از تزریق چربی به صورت ، از جمله عدم مصرف سیگار از 6 هفته قبل را رعایت کنید.

تزریق چربی به صورت، عوارضی چون تورم، کبودی، التهاب و.. دارد. درصورتی که یک پزشک ماهر انتخاب نکنید، عوارض تزریق چربی صورت با خونریزی شدید، انسداد رگ های خونی و… به همراه دارد.

از دستورالعمل های مراقبتی مهم بعد عمل، اینست که در روزهای اول از کمپرس گرم استفاده نکنید. کمپرس گرم باعث از بین رفتن پیوند بین چربی و بافت بدن می شود.

جهت کاهش عوارض و نتیجه بخشی سریع حتما مراقبت های پس از تزریق چربی به صورت از جمله استفاده از کمپرس یخ و عدم استفاده از کمپرس گرم را جدی بگیرید.

از فعالیت های سنگین همچون ورزش و برداشتن اجسام سنگین خودداری کنید.

اصلا ناحیه تزریق شده را، به طور عمیق ماساژ ندهید. این کار سبب عدم تقارن چربی ها می شود.

در صورتی که بعد عمل با علائمی چون خونریزی، عفونت یا هر علائم غیر طبیعی مواجه شدید، سریعا به جراح پلاستیک خود مراجعه کنید.

نتیجه‌گیری

در این نوشته در مورد عنوان تزریق چربی صحبت کردیم و به مواردی که با این عنوان در ارتباط بودند نیز اشاره‌ای داشتیم. این موارد به‌صورت کلی عبارت‌اند از: موارد منع جراحی تزریق چربی چیست؟ مزایا و معایب تزریق چربی چیست؟ انواع جراحی تزریقِ چربی، چه کسانی برای تزریق چربی مناسب هستند؟ امیدواریم مطالب بیان شده در این نوشته برای شما مفید و کاربردی بوده باشد و از آنها بهره‌مند شده باشید. درصورتی‌که در مورد موارد بیان شده در نوشته سؤالی دارید، آن را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید تا پاسخگوی شما باشیم.

سوالات متداول تزریق چربی به صورت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط