تزریق چربی صورت

تزریق چربی صورت با هدف جوانسازی صورت، تغییر خطوط و کاهش چین و چروک صورت است. همچنین تزریق چربی بر کیفیت بافت پوست موثر است. تزریق چربی صورت برای افراد میانسال بسیار مناسب است.

تزریق چربی با سفت کردن شلی یا افتادگی پوست، سبب کانتورینگ و جوانسازی صورت می شود. بعضی از بیماران ممکن است جهت رفع چین و چروک از لیفت صورت استفاده کنند. انتخاب روش مناسب جهت جوانسازی صورت، با نظر پزشک مشخص می شود.

بررسی 10 نکته که باید در مورد جراحی تزریق چربی صورت بدانید

با پیشرفت‌های تکنولوژیک امروزی، پزشکی زیبایی اصلاح عیوب صورت را آسان‌تر می‌کند. اگرچه چندین روش درمانی می‌تواند شما را جوان و زیبا نشان دهد، تزریق چربی صورت یکی از بهترین‌هاست. تزریق چربی صورت یا پیوند چربی با پرکردن خطوط گونه و افزایش حجم در چانه و زیر چشم، جذابیت را باز می‌گرداند. از چربی اضافی برداشت شده از یک ناحیه خاص در بدن شما استفاده می‌کند.

1.یک جایگزین عالی برای مواد غیرطبیعی

درحالی‌که بوتاکس و پرکننده‌های پوستی درمان‌های عالی برای رفع خطوط و چین‌ها هستند، تزریق چربی صورت از هیچ ماده مصنوعی استفاده نمی‌کند. از چربی طبیعی بدن شما که از شکم، ران یا پهلوگرفته شده است استفاده می‌کند.

2.بیماران مسن‌تر سود بیشتری می‌برند

اگرچه تزریق چربی یک روش فوق‌العاده برای همه گروه‌های سنی است، اما بیشترین سود را برای افراد مسن دارد. پیوند چربی علائم رایج پیری مانند خطوط ریز، شیارها، چین‌وچروک‌ها، خطوط ماریونت و سایر عیوب طبیعی را برطرف می‌کند. این مورد به درمان‌های کمتری نیاز دارد؛ زیرا سلول‌های چربی منتقل شده مجدد در محل جدید خود رشد می‌کنند. لازم نیست هرچند ماه یا بیشتر برای تزریق‌های مصنوعی مجدد مراجعه کنید.

3. چگونگی تزریق چربی ؟

پیوند چربی صورت شامل برش نیست که به شما امکان می‌دهد از خطر ایجاد جای زخم جلوگیری کنید. همچنین از نظر سرعت بهبودی سریع‌تر از لیفت صورت است. درحالی‌که ممکن است کمی تورم را تجربه کنید، اما این مورد ظرف یک هفته برطرف می‌شود. اکثر بیماران پس از مدت کوتاهی به سرکار باز می‌گردند.

آیا برای جراحی صورت می توان از تزریق چربی استفاده کرد؟

4.بستر‌های برداشت چربی در بدن زیاد هستند

بسیاری از افراد در یک یا چند ناحیه از بدن خود مانند ران، باسن و شکم دچار چربی اضافی می‌شوند. انتقال چربی می‌تواند با کمک به خلاص‌شدن از شر این چربی ناخواسته، فواید دوچندانی در جوان‌تر نشان‌دادن شما داشته باشد.

5.بررسی یک فرایند سه‌مرحله‌ای

تزریق چربی صورت حدود یک ساعت طول می‌کشد. در این مدت، جراح زیبایی ما، سه مرحله را انجام خواهد داد:

  • برای استخراج چربی لیپوساکشن انجام خواهد گرفت.
  • چربی را با سانتریفیوژ جدا و تمیز می‌کنند.
  • سلول‌های چربی را به ناحیه مدنظر تزریق می‌کنند.

پس از درمان، ممکن است توده، کبودی یا تورم را تجربه کنید. پس از دو هفته، باید شاهد کاهش این عوارض باشید.

6.گران‌تر از تزریق مواد مصنوعی است

درحالی‌که برای جراحی تزریق چربی صورت نسبت به یک جلسه بوتاکس هزینه بیشتری را برای پرداخت می‌کنید، بافت پیوندی تزریق شده چربی صورت نسبت به بوتاکس پایدارتر است. پرکننده‌های مصنوعی و بوتاکس راه‌حل‌های موقتی هستند، به این معنی که ممکن است در نهایت در طول زمان هزینه بیشتری برای درمان‌های بعدی برای طولانی کردن نتایج خود بپردازید. تزریق چربی صورت نیز بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر از همتایان موقتی آن است.

7.نتایج تزریق چربی به‌صورت زمان می‌برد

نتایج تزریق چربی صورت به زمان بیشتری نسبت به تزریق مصنوعی نیاز دارد. کاهش تورم ممکن است چند هفته طول بکشد. همچنین، تمام چربی‌ها از انتقال جان سالم به در نمی‌برند و ممکن است جلسات اضافی برای بررسی وضعیت لازم باشد.

8.در انتخاب دکتر جراح برای تزریق چربی به‌صورت دقت زیادی خرج کنید

موفقیت یا شکست انتقال چربی صورت به شکل قابل‌توجهی به پزشک شما بستگی دارد. این نیاز به مهارت پیشرفته و درک عمیق آناتومی و بیولوژی صورت وابستگی دارد. هنگام انتخاب یک جراح، مطمئن شوید که آن دارای سابقه خوبی از بیماران قبلی‌اش است و آنها راضی هستند.

موارد-مهم-تزریق-چربی

کاربرد تزریق چربی به صورت

تزریق چربی در صورت با هدف جوانسازی صورت، کانتورینگ و زیبایی چهره، یکی از گزینه های عالی برای مراجعین عزیز است. با تزریق چربی می توان حجم از دست رفته صورت، را برگرداند و چین و چروک را از بین برد. این عمل برای همه مناسب است، همچنین کاربرد بسیاری جهت بهبود سایر زوایای صورت دارد. از جمله:

  • تزریق چربی به گونه
  • تزریق چربی به لب
  • بهبود ظاهر خطوط فک
  • تزریق چربی پیشانی
  • تزریق چربی به پشت چشم و اطراف چشم
  • تزریق چربی به چانه
  • از بین بردن چین‌های صورت، چین و چروک و زخم‌های کم عمق در صورت

نحوه انجام تزریق چربی صورت

روش پیوند چربی دو جزء اصلی دارد. سلول های چربی و سلول های بنیادی همراه با پیوند چربی، سبب جوانسازی صورت و حجیم کردن آن می شود. مرحل این جراحی عبارتند از:

1.ابتدا با یک لوله ای نازک به نام کانولا، چربی از ناحیه ای مناسب، استخراح می شود. استخراج چربی از طریق تکنیک لیپوساکشن دستی انجام می شود.

2.در مرحله بعد چربی ها با دستگاه سانتریفیوژ، خالص سازی شده و پاکسازی می شود.

3.در مرحله نهایی سلول های بنیادی استخراج شده به صورت تزریق می شود.

تزریق چربی به صورت لاغر چگونه انجام می‌شود؟

فرآیند تزریق چربی به صورت لاغر فرقی با غیره نداشته و سرپایی انجام می شود.

در این فرآیند، چربی از بدن شما ( شکم یا ران) گرفته شده و پس از خالص سازی به صورت تزریق می شود. چربی به عنوان یک پرکننده طبیعی بوده و باعث جوانسازی و پر شدن صورت می شود.

نتایج حاصل از تزریق چربی

انتقال چربی سبب کاهش خطوط عمیق چشم و اطراف بینی تا گوشه دهان و بهبود شکل گونه‌ها می شود. نتایج انتقال چربی، ماندگاری بالایی دارد.

با اینحال تزریق چربی به صورت، هیچ ربطی به روند پیری نداشته و صورت روند پیری را طی می کند.

آیا تزریق چربی ضرر دارد؟

دوره نقاهت تزریق چربی کمی طولانی تر از سایر روش های جراحی زیبایی است. حتما در طول دوره نقاهت، از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید. از جمله خطرات و عوارض تزریق چربی:

  • خونریزی
  • عفونت
  • ایجاد کیست‌های چربی
  • آمبولی چربی
  • سروما (کیستی از مایعات شفاف)
  • تغییر رنگ دائمی پوست در اثر کبودی
  • بهبود زخم به کندی
  • درد بسیار
  • عدم تقارن چهره
  • آسیب به عصب چهره
  • لمس شدن صورت
  • نیاز به جراحی مجدد

کلام آخر

در نهایت تزریق چربی به صورت یکی از کارهای جوانسازی صورت است.

فرآیند بهبودی این عمل، به تدریجی رخ می دهد.

تا دو هفته پس از عمل، صورت کمی کبودی و تورم دارد.

تزریق چربی به صورت، ماندگاری بالایی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط