لیفت صورت یا بوتاکس

تفاوت لیفت صورت و بوتاکس؟ کدام روش بهتر است؟

تفاوت لیفت صورت و بوتاکس چیست؟ در ظاهر امر هر دو روش باعث از بین رفتن چین و چروک می شوند اما در واقعیت بین لیفت و بوتاکس تفاوت از زمین تا آسمان است!

زمانی که چین و چروک در صورت و گردن ظاهر می شود افراد به دنبال راهی برای از بین بردن این چین و چروک ها هستند. لیفت و بوتاکس هر دو روش های خوبی محسوب می شوند اما باید بدانید که هر کدام چه ویژگی، ماندگاری و کاربردی دارد تا بتوانید با توجه به شرایطتان انتخاب خوبی داشته باشید. در ادامه به طور دقیق بررسی شده اند.

تفاوت لیفت صورت یا بوتاکس

تفاوت لیفت صورت و بوتاکس در کاربرد ها

لیفت صورت روشی است که به کمک آن چین و چروک های اطراف زیر چشم، ابرو، پیشانی و گونه از بین خواهد رفت. در واقع زمانی که لیفت انجام می دهید با تزریق کلاژن، افتادگی پوست رفع خواهد شد و برای جوانی و شاداب کردن پوست صورت و گردن کاربرد دارد.

بیشتر بخوانید: لیفت صورت آقایان

در مقابل بوتاکس کاربرد های دیگری دارد. از بین بردن افتادگی پلک، خطوط زیر چشم، خط اخمی که بین ابرو ها ایجاد می شود، چین و چروک هایی که به شکل افقی بر روی پیشانی نقش می بندد، خطوط به اصطلاح پنجه کلاغی و چین و چروک های اطراف لب همچنین درمان سردرد های مزمن میگرنی از کاربرد های بوتاکس است.

تفاوت لیفت صورت و بوتاکس

 لیفت صورت و بوتاکس هر دو برای رفع چین و چروک کاربرد دارند. این دو روش تفاوت هایی دارند، در ادامه به مقایسه و بررسی این دو روش بر اساس فاکتورهای مهم پرداخته شده است.

تفاوت لیفت صورت و بوتاکس در نتایج ظاهری

نتایج ظاهری لیفت صورت پس از 3 ماه ظاهر شده و ماندگاری بسیاری دارد.

در صورتی که نتایج بوتاکس بعد از 10 روز ظاهر می شود، اما ماندگاری بسیاری ندارد و نهایتا ۶ ماه اثر دارد. 

تفاوت لیفت صورت و بوتاکس در مزایا

لیفت صورت مزایای مختلفی دارد به عنوان نمونه:

  •   با افزایش سن، پوست صورت به مرور افتاده می شود و لیفت صورت می تواند پوست را سفت و شاداب کند و چین و چروک های اطراف دهان تا گردن شما از بین ببرد. در لیفت شما می توانید مشکلات عمیق پوستی را درمان کنید.
  • به کمک لیفت صورت، شما می توانید خط فک زیباتری داشته باشید. در واقع با اصلاح افتادگی های اطراف فک و بالای گردن، خط فک شما محکم و باریک نشان داده می شود.
  •  به کمک لیفت صورت، غبغب شما از بین خواهد رفت. زیرا می توانید چربی های اضافی اطراف گردن خود را از بین ببرید.
  • یکی از مزایای لیفت صورت این است که محدودیت سنی برای انجام آن وجود ندارد و می توانید در هر سنی در صورت نیاز آن را انجام دهید، گرچه سن مراجعه کنندگان معمولا بین 50 تا 65 سال است.
  •  برش هایی که در برخی مواقع در عمل های لیفت صورت انجام می شود نامرئی هستند و معمولا در پشت گوش یا امتداد خط رویش مو ایجاد می شوند.

بوتاکس نیز مزایای خاص خود را دارد از جمله این که:

  • در انجام بوتاکس نیاز نیست از بیهوشی عمومی استفاده شود.
  •  دوره نقاهت بوتاکس بسیار کوتاه است و نیاز نیست در بیمارستان و کلینیک بستری شوید.
  •  مراقبت های بعد از بوتاکس بسیار ساده است و نیازی ندارد که شما تا بهبودی کاملتان حتما همراهی را برای مراقبت داشته باشید.
  •   از آن جا که بوتاکس یک روش غیر تهاجمی است خطر هایی که در اثر کشیده شدن پوست ایجاد می شود را به همراه ندارد.
  •  به کمک بوتاکس می توانید علائم اولیه پیری را از بین ببرید.

تفاوت لیفت صورت و بوتاکس در ماندگاری

از نظر میزان ماندگاری لیفت و بوتاکس باید گفت که بین این دو روش تفاوت وجود دارد. تزریق بوتاکس چند دقیقه زمان می برد و بیشترین ماندگاری برای آن حدود شش ماه است، اما لیفت صورت بین نیم ساعت تا یک ساعت زمان خواهد برد و در مقابل بین یک تا دو سال ماندگاری خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: ماندگاری جراحی لیفت صورت

تفاوت لیفت صورت و بوتاکس در عوارض

لیفت صورت ممکن است سبب عوارض موقتی مانند: درد، کبودی صورت، تورم، بی حس شدنِ برخی نواحیِ صورت، احساس تنگی یا کشیدگیِ پوست، عفونت و تغییر رنگ پوست، تهوع، سرگیجه و گلو درد شود که موقتی است، اما برخی از عوارض لیفت دائمی است مانند: تغییر در حرکات عضلات صورت، آسیب زدن به عصب که سبب تغییر حس و حرکت عضلات صورت می شود، نامتقارن شدن صورت و خونریزی داخلی که در صورت بروز هر کدام از یان عوارض حتما به پزشک خود مراجعه و برای درمان اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین دکتر لیفت صورت در تهران

بوتاکس نیز عوارضی چون درد، کبودی، قرمزی و سر درد را به همراه دارد که موقتی هستند و از بین خواهند رفت، اما اگر عوارض دیگری چون: خشکی چشم و مشکل در بینایی، افتادگی ابرو و پلک، افتادگی لب، مشکل در خوردن غذا  یا صحبت کردن و مشکلات تنفسی داشتید حتما به پزشک خود مراجعه کنید.

تفاوت لیفت صورت و بوتاکس در میزان درد

لیفت صورت یک روش جراحی است و باعث احساس درد و عدم راحتی می‌شود. فرد در طول فرایند بهبودی پس از جراحی، درد و عدم راحتی را تجربه می‌کند. تزریق بوتاکس اغلب با استفاده از مواد بی حسی موضعی صورت می‌گیرد. ناحیه تزریق بی حس شده و احساس درد را کاهش دهند. با این حال، همچنان در صورت تزریق بوتاکس حساسیت و درد کوچکی را تجربه می‌کنید.

بیشتر بخوانید: کاندیدای مناسب برای لیفت صورت

تفاوت لیفت صورت و بوتاکس برای کاندید مناسب

کاندیدای مناسب لیفت صورت در بازه سنی 45 تا 60 سال هستند و علائم پیری چون چین و چروک بسیار، افتادگی صورت دارند. چین و چروک های آنها در صورت و گردن عمیق است.

تزریق بوتاکس برای افراد بالای 25 سال مناسب است. این روش برای افرادی که خطوط زیر چشم، خطوط اخم در بین ابروها، خطوط پنجه‌کلاغی، چین‌و‌چروک‌های افقی پیشانی و اطراف لب دارند، مناسب است. 

تفاوت لیفت صورت و بوتاکس در هزینه

لیفت صورت عملی تخصصی است و  در برخی مواقع نیاز است بیمار بستری شود و زمانی که برای انجام لازم است گاهی اوقات تا یک ساعت هم طول می کشد. بنابراین بسیار طبیعی است که هزینه ای که خواهید پرداخت برای شما بیشتر خواهد بود. 

هزینه بوتاکس نسبت به لیفت کمتر است زیرا اولا با تزریق انجام می شود و نیازی به بستری شدن نخواهید داشت و دوما زمانی که برای انجام آن صرف می شود تنها چند دقیقه است!

بیشتر بخوانید: بهترین روش لیفت صورت

لیفت صورت یا بوتاکس کدام بهتره

لیفت صورت یا بوتاکس کدام بهتر است؟

این موضوع که لیفت صورت بهتر است یا بوتاکس؟ کاملا بستگی به هدفی دارد که شما برای از بین چین و چروک های صورتتان خواهید داشت. مثلا: اگر تمایلی ندارید که بیهوشی را تجربه کنید بوتاکس گزینه خوبی برای شما محسوب می شود یا اگر برای شما هزینه فاکتور مهمی است، قطعا هزینه بوتاکس کمتر است، اما اگر شما بیشتر بر روی ماندگاری نتیجه کار تاکید دارید بدون شک لیفت ماندگاری بیشتری برای شما خواهد داشت.

نکته مهم این است که یادتان باشد پزشک شما باید تصمیم بگیرد که کدام روش برای شما مفید است و تنها تمرکز بر هزینه یا موارد دیگر نمی تواند ملاک خوبی برای انتخابتان باشد!

نتیجه گیری:

قبل از این که تصمیم بگیرید بوتاکس انجام دهید یا از روش لیفت استفاد کنید حتما با پزشک خودتان مشورت کنید. زیرا پزشک بر اساس هدف شما از درمان و ویژگی های پوست شما، همچنین سن و سایر شرایطتان بهترین و مفید ترین پیشنهاد را به شما خواهد داد.

سوالات متداول تفاوت لیفت صورت و بوتاکس

آیا انجام بوتاکس سن خاصی دارد؟ 

بله، افراد زیر 18 سال نیازی به تزریق بوتاکس نخواهند داشت و افراد بالای 20 سال در صورت بروز مشکل در پوست خود می توانند از این روش استفاده کنند.

آیا ترکیب روش لیفت یا بوتاکس با سایر روش های درمانی وجود دارد؟

بله، به عنوان مثال: شما می توانید با توجه به نظر پزشکان، در کنار لیفت یا انجام بوتاکس از روش درمانی لیزر نیز بهره ببرید.

آیا انجام بوتاکس و لیفت درد دارد؟ 

تزریق بوتاکس دردی برای شما ندارد و معمولا در حد سوزشِ سوزن است که قابل تحمل است و پزشکان نیز قبل شروع کار از بی حسی های موضعی استفاده می کنند. در رابطه با لیفت صورت نیز پزشک قبل از شروع کار از آرام بخش وریدی یا بیهوشی عمومی استفاده می کند و شما دردی را احساس نخواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط