جراحی مکمل و ترکیبی صورت

جراحی ترکیبی صورت

امروزه با توجه به آن که روزبه‌روز علم پزشکی در حال پیشرفت است، روش‌های بسیار متنوعی برای بازسازی و یا برطرف کردن مشکلات فیزیکی در اندام‌های صورت توسط پزشکان به وجود آمده است. که توسط بسیاری از متخصصین در حال استفاده می‌باشد. جراحی زیبایی صورت با هدف ایجاد تغییرات مختلف در ساختار سروگردن، اجزای صورت اعم از بینی، گوش‌ها، چانه، استخوان گونه، خط گردن و … انجام می‌شود. از بیشترین متقاضیان جراحی ترکیبی صورت می‌توان به افرادی اشاره کرد که یک نقص خاصی در اندام صورت خود در اثر وارد شدن جراحت و یا افرادی که از همان ابتدای تولد خود مشکلات متنوعی داشته‌اند هستند.

جراحی ترکیبی صورت

جراحی ترکیبی صورت

جراحی ترکیبی صورت علاوه بر آن که نقش بسیار اساسی در ظاهر افراد به وجود می‌آورد. بلکه در برخی از مواقع به بهبود عملکرد اندام‌های تحت جراحی نیز کمک شایانی می‌کند. قسمت‌هایی که در جراحی ترکیبی صورت جای می‌گیرند می‌توان به اسکلت صورت (فک و صورت)، ناهنجاری‌های مادرزادی، تغییر شکل ظاهری در گوش، شکاف لب و شکاف کام، جای اسکار، خال مادرزادی و جای خال‌کوبی و … اشاره کرد که توسط متخصصین عمل زیبایی به بهترین نحو ممکن درمان می‌شوند. دکتر علی الستی با دارا بودن سال‌ها تجربه در خصوص انواع جراحی زیبایی صورت می‌تواند در کنار درمان انواع نقص در اندام‌های صورت به شما زیبایی دو چندانی نیز ارائه دهد.

در مورد پروتز گونه بیشتر بدانید.

آیا می‌توان جراحی ترکیبی را روی صورت انجام داد؟

به صورت کلی می‌توان گفت افرادی که بیشترین متقاضی عمل ترکیبی صورت هستند به دو گروه مختلف تقسیم بندی می‌شوند.

جراحی ترکیبی صورت برای گروه اول

گروه اول بیمارانی هستند که نیازمند به جراحی درمانی هستند. اما تمایل دارند در کنار این عمل درمانی که از داروی بیهوشی نیز استفاده می‌کنند جراحی زیبایی را نیز به صورت هم زمان انجام دهند.

جراحی ترکیبی صورت برای گروه دوم

گروه دوم نیز بیمارانی هستند که قصد دارند چند جراحی را به صورت هم زمان بر روی صورت خود انجام دهند. تنها به دلیل آن که دوران نقاهت و بهبود را تنها یک بار سپری کنند و یک بار از داروی بیهوشی استفاده کنند.

جراحی های همزمان باید مکمل یکدیگر باشند

افرادی که قصد دارند از جراحی‌های هم زمان بهره‌مند شوند سعی می‌کنند تنها بر روی یک منطقه از بدن خود تمرکز داشته باشند. به عنوان مثال تمایل دارند لیفت صورت و جراحی پلک را به صورت هم زمان با جراحی بینی، پروتز چانه، لیفت صورت یا لیفت ابرو انجام دهند. این جراحی‌ها در یک منطقه قرار دارند و نزدیک به هم هستند. به این نکته توجه داشته باشند در صورتی که قصد دارید جراحی ترکیبی صورت انجام دهید باید این جراحی‌ها مکمل یکدیگر باشند. زیرا اگر به صورت هم زمان انجام شوند ظاهر کلی صورت تا حد زیادی جوان‌تر خواهد شد.

به زبان ساده‌تر یک صورت خسته تنها تا حدی با استفاده از جراحی لیفت صورت درمان خواهد شد. در صورتی که چشم‌های شما افتاده و یا خسته باشند، این امر باعث می‌شود که صورت باز هم خسته به نظر برسد! اما اگر شما لیفت صورت و جراحی پلک را به صورت هم زمان انجام دهید صورت می‌تواند جوانی کامل خود را به دست آورد.

متقاضیان  جراحی ترکیبی صورت

امروزه افراد زیادی نیستند که متقاضی انجام جراحی ترکیبی صورت باشند. به این نکته توجه داشته باشید در صورتی که شما قصد انجام هر گونه عمل زیبایی را گرفته‌اید. بهتر است در مرحله اول به وضعیت سلامتی خود توجه داشته باشید. در صورتی که شما بیماری‌های خاصی دارید پزشک به شما اطلاع خواهد داد که برخی از جراحی‌های صورت را انجام ندهید. در نتیجه معاینه اولیه توسط پزشک اصلی‌ترین گامی است که برای انجام عمل جراحی باید به آن توجه داشته باشید. به عنوان مثال در صورتی که شما از خشکی چشم و یا تیروئید رنج می‌برید؛ دکتر علی الستی به شما اطلاع خواهد داد که لیفت پلک را انجام ندهید.

مشاوره با جراح

یکی از اصلی‌ترین گام‌های شما انجام مشاوره با جراح می‌باشد. در صورتی که شما قصد دارید جراحی ترکیبی صورت انجام دهید این گام بسیار مؤثر می‌تواند باشد. جراح باید با تخصص خود و با توجه به شکل و ساختار فرد متقاضی و در نظر گرفتن سلامت کلی بیمار توصیه‌های مختلفی را به وی ارائه دهد.

به عنوان مثال جراح ممکن است تشخیص دهد که تنها انجام عمل بینی می‌تواند کافی باشد. این در حالی است که بعد از بررسی‌های لازمه توسط جراح ممکن است جراحی بینی را با رینوپلاستی و بزرگ کردن را ترکیب کند تا بتوانید بهترین نتیجه را داشته باشید. جراحی ترکیبی صورت در زمان و هزینه‌های شما صرفه جویی خواهد کرد، علاوه بر این موضوع زمان بهبود شما را کاهش خواهد داد. اما بهتر است به این نکته توجه داشته باشید هر چه زمان بیشتری را شما در اتاق عمل بمانید خطر مبتلا شدن به عوارض بیشتر در شما افزایش خواهد داشت.

در صورتی که علاقه به سانترال لب دارید، در این زمینه با دکتر الستی مشورت کنید.

متقاضیان جراحی ترکیبی صورت

آیا انجام چند عمل به طور هم زمان مشکل برای فرد به وجود نمی‌آورد؟ خطرناک نیست؟

دلایل مختلفی وجود دارد که به متقاضی اجازه نمی‌دهد برخی از جراحی‌ها را به صورت هم زمان بر روی صورت خود انجام دهد. جراحی‌های زیبایی که هم زمان با جراحی‌های ارتوپدیکی که شامل اندام‌های تحتانی می‌شود صورت نمی‌گیرند. زیرا باعث انعقاد خون می‌شود. در بسیاری از مواقع ممکن است اتفاقاتی در حین جراحی صورت گیرد که جراحی زیبایی شما را کنسل کند. به عنوان مثال در صورتی که خونریزی بسیار زیاد باشد و یا یک اتفاق غیر قابل انتظار در حین جراحی رخ دهد باید قبل از انجام دیگر جراحی‌های صورت به آن رسیدگی شود.

مشاهده شده است که بسیاری از متقاضیان جراحی ترکیبی صورت دارای بیماری‌های شدیدی هستند اما باز خواستار جراحی زیبایی می‌شوند. از نظر این متقاضیان به این صورت دیده می‌شود که حال قرار نیست بیماری ما برطرف شود بهتر است زیبایی را به ارمغان بیاوریم! با این وجود بهتر است در مرحله اول به سلامتی جسمانی خود توجه داشته باشید.

در مورد لیفت شقیقه بیشتر بدانید.

میزان سلامتی افراد

 افرادی که قصد دارند جراحی ترکیبی صورت انجام دهند، باید به میزان سلامتی و درخواست خود توجه داشته باشند. بسیاری از جراحی‌هایی که به صورت ترکیبی انجام می‌شوند از نظر منطقی ایمن خواهند بود. به شرط آن که جراح زیبایی مطمئنی مانند جراحی ترکیبی صورت را انتخاب کنند. به صورت کلی می‌توان گفت انجام جراحی‌های زیبایی به صورت هم زمان می‌تواند برای افراد مزیت‌های بی شماری را به همراه داشته باشد. بیمار در این حالت تنها یک بار بیهوش خواهند شد، علاوه بر این موضوع تنها یک بار بیهوشی را تجربه خواهد کرد.

به این نکته توجه داشته باشید بیهوشی می‌تواند خطرات بسیار زیادی را برای افراد به وجود آورد. افرادی که عمل‌های ترکیبی را انجام می‌دهند با کاهش تعداد دفعات بیهوشی خود می‌توانند ایمنی خود را بیشتر تضمین کنند. متقاضیان در این شرایط می‌توانند زمان بهبود خود را کاهش دهند. و دیگر مجبور نخواهند بود که دو یا چند دوره را نقاهت را بگذرانند. در نتیجه شما می‌توانید با انجام هم زمان دو یا چند جراحی نتایج بهتری را به چشم ببینید.

در زمینه جراحی چشم شرقی با مراجعه به صفحه آن، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

کدام روش‌های جراحی پلاستیک بهتر است با هم ترکیب نشوند؟

ترکیب کردن برخی از جراحی‌های زیبایی می‌تواند منطقی نباشد! متقاضیان جراحی به خصوص افرادی که قصد دارند جراحی‌های زیبایی انجام دهند اغلب خواستار آن هستند که به صورت هم زمان و حتی الامکان در یک نوبت جراحی‌های خود را انجام دهند. این امر باعث می‌شود که بیمار در دفعات کمتری بیهوشی را تجربه کند، این امر درخواست کاملاً منطقی به نظر خواهد رسید؛ اما ممکن است این امر همیشه عملی نشود و یا غیر قابل انجام باشد! برخی از عمل‌های جراحی صورت می‌توانند با یکدیگر تداخل داشته باشند و یا در برخی مواقع بر روی نتیجه یکدیگر تأثیر بگذارند.

پزشک معالج شما با بررسی‌های دقیق قبل از عمل و بررسی تأثیرات عمل‌های هم زمان به شما هشدارهای لازمه را خواهد داد و به شما اطلاع میدهد که ممکن است از نتیجه عمل رضایت کافی را نداشته باشید و مجبور به انجام عمل‌های ترمیم و دوباره در این راه باشید. برخی از عمل‌های زیبایی صورت باید به صورت جداگانه انجام شوند تا علاوه بر آن که نتیجه بهتری داشته باشند؛ بلکه از عوارضی مانند عمل‌های مجدد و تصحیحی و نارضایتی بیمار جلوگیری شود.

مهم‌ترین و شایع‌ترین اعمال جراحی که بهتر است جداگانه انجام شوند به این شرح است:

  • عمل جراحی هر دو فک و عمل بینی
  • عمل جراحی فک بالا و عمل بینی
  • کاشت انواع پروتزهای صورت و تزریق چربی
  • جراحی‌های بافت سخت (استخوان) و انواع لیفتینگ
  • و….

در مورد جراحی فیس لیفت بیشتر بدانید.

چه عمل‌هایی را می‌توان ترکیب کرد؟

امروزه جراحان برای آن که بتوانند ایمنی و بهبودی بیمار خود را تضمین کنند، بیشتر از ترکیباتی که با یکدیگر معنی می‌دهند استفاده خواهند کرد. این جراحی‌ها با یکدیگر سازگاری دارند و می‌توان آن‌ها را به صورت هم زمان و تنها با یک بار بیهوشی انجام داد. چند نمونه از جراحی ترکیبی صورت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عمل جراحی فک بالا و چانه
  • جراحی کوتاهی پیشانی و جراحی لیفت ابروها و جراحی ترمیمی بینی و جراحی لیفت سانترال لب
  • عمل لیپوساکشن موضعی و تزریق چربی
  • جراحی لیفت صورت و جراحی پلک (بلفاروپلاستی)
  • جراحی لیفت صورت و لیفت ابرو
  • عمل جراحی بینی و چانه
  • لیفت صورت و لیفت گردن
  • لیفت صورت و تزریق چربی به صورت
  • جراحی پلک و پرکننده (فیلر)های پوستی
  • جراحی پروتز چانه و جراحی زیبایی بینی و جراحی لیفت ابرو
  • جراحی لیفت سینه و جراحی پروتز سینه
  • جراحی پروتز سینه و جراحی زیبایی بینی
  • جراحی کشیدن پوست (فیس لیفت) همراه با جراحی های دیگر صورت
  • و…

آیا هزینه جراحی ترکیبی صورت نسبت به عمل تکی کمتر است؟

برای آن که شما بتوانید هزینه جراحی ترکیبی صورت را تعیین کنید، باید در ابتدای کار بدانید که کدام ناحیه و قسمت‌های صورت خود را قصد دارید عمل کنید. برای آن که بتوانید به صورت دقیق از هزینه جراحی ترکیبی صورت اطلاعات کافی را به دست آورید، بهتر است در مرحله اول به یک پزشک متخصص زیبایی که مورد تأیید و اعتماد است مراجعه کنید؛ شما با مشاوره پزشک می‌توانید تشخیص دهید که کدام یک از عمل‌های جراحی صورت را می‌توانید به صورت هم زمان با یکدیگر انجام دهید تا ظاهر زیباتری را داشته باشید. علاوه بر این موضوع در برخی از مواقع پزشک زیبایی شما به شما مشاوره خواهد داد که کدام یک از اجزای صورت شما نیازمند به عمل جراحی نمی‌باشد و شما را از انجام عمل‌های زیبایی منصرف می‌کند.

امروزه جراحی ترکیبی صورت در سنین مختلفی صورت خواهد کرد؛ افرادی که میان سال و کهن سال هستند نیز در دسته این متقاضیان قرار گرفته‌اند. نکته قابل توجه در این قسمت این است که در صورتی که شما عمل جراحی صورت خود را تنها در یک مرحله انجام دهید در هزینه‌هایی که باید پرداخت کنید صرفه جویی کرده‌اید. با عمل‌های ترکیبی شما تنها یک بار نیاز دارید هزینه کلینیک، هزینه داروی بیهوشی، هزینه داروهای بعد از عمل جراحی، دستمزد جراح و… را تنها در یک مرحله پرداخت خواهید کرد و دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌های تکراری نخواهید بود.

مزایای جراحی ترکیبی صورت

مزیت جراحی ترکیبی صورت چیست؟

همان طور که در بالاتر نیز به این موضوع اشاره کردیم انجام جراحی ترکیبی صورت می‌تواند برای متقاضی مزیت‌های بی شماری را به همراه داشته باشد. انجام جراحی صورت به صورت هم زمان دارای مزایای مختلفی است، به عنوان مثال متقاضی یک دوره نقاهت و بهبودی برای تمامی عمل‌های جراحی صورت خود خواهد داشت. بدون شک در صورتی که شما قصد دارید عمل‌های جراحی را به صورت جداگانه انجام دهید باید برای هر کدام دوران بهبود و نقاهت جداگانه را تجربه می‌کردید. علاوه بر این موضوع این امر که شما از چه جراحی‌هایی که به صورت ترکیبی استفاده کردید می‌تواند هزینه اقامت شما در بیمارستان توسط بیمه پرداخت شود.

به این نکته توجه داشته باشید در صورتی که جراحی ترکیبی صورت شما صرفاً برای زیبایی باشد تحت پوشش بیمه قرار نخواهد گرفت. از دیگر مزیت‌هایی که می‌توان برای این عمل‌های ترکیبی بیان کرد، تجربه بیهوشی تنها در یک جراحی می‌باشد؛ بدون شک می‌دانیم که استفاده از بیهوشی می‌تواند خطرات بسیاری را برای فرد به دنبال داشته باشد جراحی ترکیبی صورت می‌تواند این خطرات را به کمترین حد خود برساند. عمل‌های ترکیبی در هزینه‌ها، وقت متقاضی نیز صرفه جویی خواهد کرد.

سخن آخر

امروزه متقاضیان زیادی هستند که قصد دارند بیش از یک عمل زیبایی را بر روی صورت خود انجام دهند؛ این افراد تمایل بسیاری به انجام جراحی ترکیبی صورت دارند. به صورت کلی می‌توان گفت انجام جراحی زیبایی به صورت ترکیبی می‌تواند مقرون به صرفه باشد و زمان بهبودی در افراد را به کمترین حد خود  برساند. همین ویژگی‌ها باعث شده است که افراد بسیاری  به دنبال ترکیب کردن عمل‌های زیبایی باشند. به این نکته توجه داشته باشید تشخیص این امر که کدام یک از عمل‌های جراحی صورت را می‌توان به صورت هم زمان انجام داد می‌تواند کاری دشوار باشد. این امر نیازمند به یک فرایند دقیق خواهد بود که با بررسی وضعیت افراد باید تصمیم گرفته شود. دکتر علی الستی با در نظر گرفتن سلامتی متقاضیان خود و با توجه به نیازهای بیمار در کنار شرایط بدنی وی جراحی ترکیبی را انجام خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط