جراحی زیبایی شکم

جراحی زیبایی شکم

حتی اگر حاملگی‌های متعدد یا نوسانات وزن قابل‌توجهی داشته باشید که ظاهر ناخوشایندی برای ناحیه شکم شما به جا گذاشته است، هنوز هم یک شکم صاف و سفت قابل‌دسترس است. این شکم صاف و سفت ممکن است با کمک رژیم غذایی و ورزش قابل دستیابی نباشد. با این حال، یک راه‌حل کارآمد برای این مشکل وجود دارد و ما آن را جراحی زیبایی شکم در اصطلاح رایج و ابدومینوپلاستی در اصطلاح پزشکی می‌نامیم. ابدومینوپلاستی می‌تواند با از بین بردن چربی و پوست اضافی از سطح پایین شکم و همچنین با تقویت و بخیه‌زدن عضلات شکم، شکم را صاف و سفت کند. پس از جراحی، بیماران می‌توانند پی ببرند که ترک‌های پوستی کمتری دارند.

این روش برای افرادی توصیه می‌شود که با پوست اضافی و اغلب، چربی بیش از حد روی شکم اذیت می‌شوند. اما این موارد برای واجد شرایط بودن جراحی ابدومینوپلاستی کافی نیست، معیارهای دیگری نیز وجود دارد که باید برآورده شوند. در ادامه این نوشته قصد داریم تا در مورد موضوع جراحی زیبایی شکم و یا به اصلاح پزشکی ابدومینوپلاستی بیشتر صحبت کنیم و اطلاعات تکمیلی مناسبی را مورد بررسی قرار دهیم. اگر شما علاقه دارید تا در مورد این موضوع بیشتر بدانید و یا علاقه دارید تا به جراحی ابدومینوپلاستی روی بیاورید، پیشنهاد ما به شما این است که تا پایان این نوشته همراه ما باشید تا اطلاعات بسیار جامع و کاملی را دریافت کنید.

جراحی-زیبایی-شکم

ارزیابی واجد شرایط بودن برای عمل جراحی شکم

مانند اغلب موارد جراحی زیبایی، بیمار در اولین مشاوره با جراح خود به تمام جزئیات عمل پی می‌برد. به طور کلی، جراح شما قبل از اینکه عمل جراحی شکم را به عنوان یک روش مناسب در مورد شما معرفی کند، این عوامل را در نظر می‌گیرد:

  • شما در سلامت و وضعیت روانی خوبی هستید و انتظارات واقع‌بینانه‌ای از این عمل دارید.
  • می‌توانید برای دوره نقاهت (حدود دو هفته) از کار مرخصی بگیرید.
  • شما خطرات و عوارض احتمالی مرتبط با یک جراحی تقریباً پیچیده؛ مانند ابدومینوپلاستی را درک کرده و می‌پذیرید.
  • حداقل چند هفته قبل و بعد از جراحی سیگار نمی‌کشید یا مایل به ترک سیگار هستید.
  • شما داروهایی مصرف نمی‌کنید که منع مصرف برای این جراحی دارند.
  • در قسمت تحتانی شکم چین‌های پوستی دارید.

پس از اینکه فهمیدید شرایط مناسبی برای ابدومینوپلاستی دارید، باید مزایا و معایب این جراحی را بررسی کنید.

آیا در خصوص عمل لیپوماتیک اطلاعاتی دارید؟ می توانید مطلب عمل لیپوماتیک رابه طور کامل مطالعه کنید.

جوانب مثبت جراحی شکم چیست؟

در ادامه این بخش به بررسی جوانب مثبت جراحی شکم می‌پردازیم.

شکمی با فرم مناسب

اگر یک شکم چاق باعث می‌شود احساس ناراحتی کنید، پس جراحی زیبایی شکم قطعاً گزینه خوبی برای شما خواهد بود. یک شکم صاف و سفت می‌تواند شما را سال‌ها جوان‌تر نشان دهد و همچنین می‌تواند عزت‌نفس شما را بهبود بخشد. بسیاری از بیماران در مورد بهبود کیفیت زندگی پس از انجام این جراحی صحبت می‌کنند. آنها بیشتر به تعامل با دیگران در زمینه اجتماعی علاقه‌مند هستند و همچنین می‌توان زندگی شخصی و حرفه‌ای آنها را به واسطه افزایش اعتماد به نفسی که برگرفته از فواید جراحی ابدومینوپلاستی است را بهبود بخشید. پیداکردن لباس مناسب پس از برداشتن چربی شکم بسیار آسان‌تر است و اوضاع روانی کلی بیمار به دلیل این کانتورکردن شکم می‌تواند بسیار متفاوت باشد.

با لباس شنا بهتر به نظر می‌رسید

اگر همیشه به فرزندان خود بگویید که آب را دوست ندارید فقط به این دلیل که می‌خواهید بدن خود را با لباس شنا نشان ندهید، ممکن است از انجام عمل جراحی شکم سود زیادی ببرید. بنابراین، از این پس می‌توانید بدون نگرانی در مورد شکم بیرون‌زده خود، در کنار خانواده خود در کنار ساحل یا استخر لذت ببرید.

احساس بهتری خواهید داشت

احساس خوب موردی است که از ذهن ما شروع می‌شود، نه از سینه یا شکم. با این حال، نگاه‌کردن در آینه و احساس غرور و رضایت از ظاهر می‌تواند کمک زیادی به شما کند. اما جدای از جنبه زیبایی بدن که پس از جراحی ابدومینوپلاستی حاصل می‌شود، باید به بخش عملکردی آن نیز اشاره کرد. برای بیماران حرکت‌کردن، انجام فعالیت‌هایی که قبلاً ناخوشایندتر یا دشوارتر بودند، آسان‌تر خواهد شد.

جراحی زیبایی شکم

معایب جراحی شکم چیست؟

در ادامه این بخش به بررسی جوانب منفی جراحی شکم می‌پردازیم.

شما یک جای زخم در قسمت پایین شکم خواهید داشت

اغلب، جای زخم باقی‌مانده پس از عمل جراحی شکم را می‌توان به‌راحتی با شلوار پوشاند. تنها زمانی که جراحی شکم به واسطه شرایط بیمار خطوط برشش طولانی انجام شود، ممکن است بیماران جای زخم طولانی‌تری داشته باشند که پنهان‌کردن آن دشوارتر است؛ اما کماکان شدنی است. برای ایجاد انتظارات صحیح از این روش، بیماران باید بدانند که جای زخم‌ها بسته به مقدار بافتی که باید برداشته شود طولانی‌تر یا کوتاه‌تر هستند. همچنین جای زخم‌ها باگذشت زمان کمتر دیده می‌شوند، اما به طور کامل ناپدید نمی‌شوند. اکثر بیماران این مورد را هزینه کمی برای به‌دست‌آوردن چنین نتایج شگفت‌انگیزی می‌دانند.

اگر قصد تزریق چربی دارید حتما مقاله تزریق چربی را مطالعه کنید.😉

در صورت بارداری یا افزایش وزن می‌توان نتایج جراحی را تغییر داد

نتایج به‌دست‌آمده از جراحی شکم تنها در صورتی طولانی‌مدت یا دائمی است که بیمار متعهد به پیروی از توصیه‌های خاصی باشد. به عنوان مثال، افزایش وزن بعد از عمل جراحی یا باردار شدن می‌تواند یک‌بار دیگر وضعیت شکم را تغییر دهد و نتایج به‌دست‌آمده با ابدومینوپلاستی را تغییر دهد. جراح پلاستیک به شما توصیه می‌کند که جراحی خود را فقط در صورتی برنامه‌ریزی کنید که در آینده برنامه‌ای برای باردار شدن ندارید و متعهد به حفظ وزن ثابت بعد از عمل هستید.

باید از کار مرخصی بگیرید

جراحی شکم یک جراحی پیچیده است که می‌تواند وضعیت کلی بدن را دچار تغییر کند، حتی اگر فقط به ناحیه شکم بپردازد. اما این بدان معناست که روند بهبودی در مقایسه با سایر روش‌های جراحی پلاستیک، مانند لیپوساکشن، سخت‌تر است. بیماران باید بتوانند حداقل دو هفته از محل کار خود مرخصی دریافت کنند تا به‌خوبی استراحت کنند و پس از انجام عمل جراحی شکم بهبود یابند. قبل از در نظر گرفتن مزایا و معایب انجام عمل جراحی شکم، باید مطمئن شوید که واجد شرایط برای این عمل هستید.

این جراحی برای کاهش وزن نیست

جراحی شکم روشی برای کاهش وزن نیست. جراحی شکم با از بین بردن رسوبات چربی اضافی و پوست اضافی، کمری صاف و باریک‌تر ایجاد می‌کند. با این حال، جراحی شکم روشی برای کاهش وزن نیست. علاوه بر این، جراحی شکم لزوماً شرایطی مانند فشارخون بالا، سطح کلسترول یا سایر عوارض ناشی از چاقی را بهبود نمی‌بخشد.

مدت‌زمان زیاد نمایان‌شدن نتیجه بعد از جراحی زیبایی شکم

ریکاوری شکم به زمان نیاز دارد. جراحی شکم یک عمل جراحی بزرگ است. بهبودی پس از جراحی شکم به زمان کافی نیاز دارد. با این حال، دیدن نتیجه کامل ممکن است بین 8-12 هفته طول بکشد. مطمئن شوید که نتایج خود را با یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم حفظ می‌کنید. در ابتدا، نتایج ابدومینوپلاستی با تورم و ناتوانی شما در ایستادن کامل نمایان می‌شود؛ اما رفته‌رفته این مورد بهبود می‌یابد. بهبودی و تورم داخلی ممکن است چند هفته طول بکشد.

درد‌های بعد از جراحی تقریباً زیاد است

بعد از عمل جراحی شکم دچار درد و تورم خواهید شد. بعد از جراحی شکم، درد، تورم، کبودی و بی‌حسی خواهید داشت. این ناراحتی‌ها بخشی از روند درمان هستند.

جراحی زیبایی شکم

بیشتر در مورد جراحی زیبایی شکم بدانید

ابدومینوپلاستی یک عمل جراحی پلاستیک قابل‌اعتماد است که می‌تواند شکم تراشیده و رؤیایی شما را ایجاد کند. نگهداری دقیق پس از عمل با مدیریت وزن ایده‌آل نتایج طولانی‌مدتی را برای شما به همراه خواهد داشت! جراحی زیبایی شکم می‌تواند یکی از چالش‌برانگیزترین روش‌های جراحی پلاستیک باشد که برای دستیابی به نتایج فوق‌العاده به‌دقت جراحی فوق‌العاده نیاز دارد. انتخاب بهترین جراح پلاستیک اولین نگرانی برای بیماران است، زیرا جراحی زیبایی شکم یک جراحی پیچیده است. از این رو، دانستن هر واقعیت مرتبط با جراحی زیبایی شکم ضروری است.

جراحی زیبایی شکم چیست؟

جراحی زیبایی شکم یا اصطلاح پزشکی ابدومینوپلاستی یک عمل جراحی پلاستیک است که با برداشتن چربی اضافی و پوست اضافی و سفت کردن عضلات ضعیف شکم، شکم شما را صاف می‌کند. این جراحی شکم با روش لیپوساکشن متفاوت است. لیپوساکشن فقط چربی را از بین می‌برد.

5 مزیت برتر جراحی شکم چیست؟

جراحی شکم برای مردان و زنان مناسب است

زنانی که چندین بار بارداری داشته‌اند ممکن است جراحی شکم را گزینه مناسبی برای سفت کردن عضلات شکم و کاهش پوست بدانند. مردان می‌توانند به نیم‌تنه V شکل یا شکم دلخواه دست پیدا کنند. همچنین برای کسانی که با عوارض جانبی پس از کاهش وزن دست و پنجه نرم می‌کنند، مانند رسوبات چربی اضافی یا پوست شل در اطراف شکم، مناسب است.

جراحی زیبایی شکم می‌تواند به طور دائم پوست دارای علائم کشش را از بین ببرد

پس از بارداری و کاهش وزن شدید، برخی از زنان با علائم کشش شدید پوست دست و پنجه نرم می‌کنند. این زنان مبتلا به ترک‌های پوستی می‌توانند عمل جراحی شکم را نجات‌دهنده واقعی بدانند. عمل جراحی شکم می‌تواند اغلب ظاهر زخم‌های سزارین را از بین ببرد. علاوه بر این، عمل جراحی شکم با سفت کردن عضلات شکم، شکمی صاف‌تری را برای شمت ایجاد می‌کند.

عمل جراحی شکم باعث بهبود عملکرد مثانه می‌شود

تامی تاک می‌تواند در برداشتن شکم برجسته و همچنین بهبود برخی از شرایط پزشکی بسیار مفید باشد. در طی عمل جراحی شکم / ابدومینوپلاستی، دکتر بافت نرم لگن را کاهش می‌دهد. این کاهش بافت نرم لگن می‌تواند قدرت و ثبات عضلات را در نواحی لگن شکم، مجرای ادرار و سایر ساختارها افزایش دهد. ابدومینوپلاستی می‌تواند قدرت مثانه را افزایش داده و به طور قابل‌توجهی بی‌اختیاری ادرار استرسی (SUI) را کاهش دهد. SUI یک حالت نشت غیرقابل‌کنترل ادرار است که به دلیل اعمال ناگهانی یا شدید؛ مانند عطسه، خندیدن و ورزش رخ می‌دهد. در برخی موارد، بیماران مبتلا به SUI که تحت عمل جراحی شکم قرار می‌گیرند، علائم SUI خود را کاملاً برطرف می‌کنند. در طی عمل جراحی شکم، فتق شکمی نیز قابل ترمیم است. ابدومینوپلاستی می‌تواند کمردرد را کاهش دهد.

جراحی شکم باعث بهبود وضعیت بدن می‌شود

پس از عمل جراحی شکم، ممکن است به دلیل از بین بردن بافت نرم و سفت‌شدن عضلات، وضعیت بدنی بهبودیافته را تجربه کنید. این وضعیت بهینه شده بدن از ستون فقرات شما حمایت بیشتری می‌کند. متوجه شکم سفت جدید خود خواهید شد. عضلات قوی‌تر شکم، از بین بردن بافت نرم و کاهش کمردرد باعث بهبود وضعیت بدن می‌شود.

جراحی زیبایی شکم باعث بهبود اعتماد به نفس می‌شود

مهم نیست که چقدر در باشگاه روی عضلات شکم خودکار می‌کنید، گاهی اوقات رسوبات چربی سرسخت در اطراف ناف شما جمع می‌شود. این تکه‌های چربی در برابر رژیم غذایی یا ورزش مقاوم هستند. جراحی ابدومینوپلاستی با از بین بردن این رسوبات چربی ناخواسته و پوست اضافی و سفت کردن عضلات ضعیف شکم، کانتور – فرم شکم شما را بهبود می‌بخشد. با این حال، در نتیجه، تصویر بدنی بهتر و اعتماد به نفس بهتری به دست می‌آورید. همچنین متوجه خواهید شد که لباس‌هایتان نسبت به قبل از جراحی شکم بهتر به نظر می‌رسند و مناسب‌تر هستند.

هزینه-جراحی-زیبایی-شکم

هزینه جراحی زیبایی شکم چقدر است؟

قبل از اقدام به جراحی باید هزینه عمل جراحی شکم را مورد بررسی قرار دهید. ابدومینوپلاستی یا همان جراحی زیبایی شکم جز جراحی‌هایی قرار می‌گیرد که ممکن است هزینه آن از بیمار به بیمار دیگر متفاوت باشد. در ادامه برخی از موارد تأثیرگذار بر روی قیمت جراحی زیبایی شکم را برای شما لیست می‌کنیم. برای اطلاع دقیق تر از هزینه ابدومینوپلاستی به صفحه مربوط به آن مراجعه کنید.

  • نرخ جراحی توسط جراح
  • هزینه بیمارستان و کلینیک
  • هزینه‌های آزمایش‌ها
  • حجم جراحی – وسعت جراحی
  • مقدار چربی که باید حذف شود
  • نوع عمل جراحی شکم انجام شده
  • اینکه آیا لیپوساکشن موردنیاز است یا خیر
  • و….

نتیجه‌گیری

در این نوشته در مورد موضوع مزایا و معایب جراحی زیبایی شکم صحبت کردیم و امیدواریم مطالب بیان شده برای شما مفید و کاربردی بوده باشد. در کنار موضوع اصلی نوشته به مواردی نظیر تعریف جراحی ابدومینوپلاستی و اینکه چه افرادی آمادگی لازم برای این جراحی را دارند صحبت کردیم. اگر شما در ارتباط با موارد بیان شده سؤالی دارید، می‌توانید سؤالات خود را در بخش کامنت‌های این نوشته با ما در میان بگذارید. از شما بابت همراهی‌تان تا پایان این نوشته سپاس گذاریم.

4 Responses
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط