جراحی پلاستیک و زیبایی صورت به سبک کره

جراحی پلاستیک به سبک کره

در گذشته تنها آشنایی ما ایرانیان نسبت به کره جنوبی، راجع به پیشرفت‌های اقتصادی و صنعتی‌اش بود. اما اکنون از جهات دیگر نیز این کشور شهرت جهانی یافته است. از جمله این موارد می‌توان به موسیقی و ستارگان BTS، بلک پینک و… اشاره کرد. گروه‌های هنرمند متشکل از دختران و پسران کره‌ای که زیر تیغ هزاران جراحی به سبک کره رفته‌اند. و در شرایط سخت تبدیل به ستارگان این کشور شده‌اند. شاید در نگاه اول ظاهر این افراد طبیعی به نظر برسد. اما کافیست نگاهی به افراد معمولی اهل کره بیندازید تا متوجه شوید چقدر ظاهرشان با حالت طبیعی تفاوت دارد. در گذشته بررسی جراحی پلاستیک به سبک کره چندان برایمان اهمیت و فایده نداشت. اما در حال حاضر که تا این میزان جوانان ما به سلبریتی‌های کره‌ای علاقه‌مند شده‌اند، این بررسی چندان خالی از لطف هم نخواهد بود.

جراحی پلاستیک به سبک کره

 با بررسی جراحی زیبایی به سبک کره، کشوری که در صدر بیشترین عمل جراحی پلاستیک جهان قرار دارد، می‌توانیم متوجه شویم راز ظاهر امروز سلبریتی‌های معروف کره چیست؟ مردم عادی کره چرا دست به عمل زیبایی می‌زنند؟ و عمل آن‌ها بیشتر بر چه بخش‌هایی تمرکز دارد؟ در این نوشته از دکتر الستی متخصص جراحی عمومی و فلوشیپ جراحی زیبایی از کره جنوبی، به تفصیل این سوالات رایج را پاسخ می‌دهیم.

حقایق جالب جراحی پلاستیک به سبک کره

چندان تعجبی ندارد اگر بشنویم کره جنوبی در جایگاه بیشترین عمل زیبایی جراحی پلاستیک قرار دارد. اگر از سلبریتی‌ها و افراد مشهور این کشور نیز بگذریم، آمار عمل جراحی زیبایی برای صورت و اندام‌ها در این کشورها بسیار بالا است. به خصوص در زنان کره‌ای، عمل‌های زیبایی چون بلفاروپلاستی بسیار محبوب و رایج هستند. به طوری که طبق آمار رسمی موجود، از هر پنج زن کره‌ای، حداقل یک زن عمل جراحی روی صورت خود انجام داده است.

جراحی زیبایی به سبک کره عمدتا بر حالت پلک‌ها تاکید دارد. کره‌ای‌ها بسیار روی ظاهر خود و به ویژه ظاهر چشم‌هایشان حساس هستند و حس بدی نسبت به آن دارند. حالت چشم بادامی و پلک‌های تک قسمی که در کره مشاهده می‌شود، موجب تنفر کره‌ای‌ها است. از این رو اقدام به جراحی آن می‌کنند تا پلک دو قسمتی داشته باشند. طبق آمار، از میان میلیون‌ها جراحی زیبایی که در کره انجام می‌شود، ۱۵ درصد آن مرتبط با مردان است و اغلب آن‌ها را زیباجویان خانم انجام می‌دهند.

جالب یا حتی وحشتناک است اگر بشنوید، آمار جراحی زیبایی صورت در بانوان ۲۰ تا ۳۰ سال کره، به ۵۰ درصد هم می‌رسد. (یعنی از هر دو زن جوان کره‌ای، حتما یکی عمل جراحی زیبایی انجام داده است!) در رده بندی مردمان کشورهای مختلف بر اساس عمل جراحی زیبایی، پس از کره کشور برزیل و آمریکا قرار دارند.

جراحی زیبایی به سبک کره

تفاوت جراحی پلاستیک به سبک کره با جراحی‌های زیبایی ما؟

فرهنگ، عقاید، علایق و سلیقه هر فرد با فرد دیگر متفاوت است؛ چه برسد به سلیقه مردم هر کشور با سایر کشورها! لزوما چیزی که در کشور ما عرف، مورد علاقه و پسند واقع می‌شود، قرار نیست در کره نیز هدف جراحی زیبایی باشد. از سوی دیگر ژنتیک مردم در نژادهای مختلف باعث تفاوت قابل توجهی در چهره و اندام‌ها می‌شود. از آنجایی که بسیاری از متقاضیان انجام جراحی‌های زیبایی (به عنوان مثال جراحی به سبک کره)، دغدغه شبیه شدن به مدل‌های زیبایی را دارند، این تفاوت در ظاهر باعث می‌شود نواقص چهره و بدن افراد متفاوت باشد.

به عنوان مثال اگر مدل‌های زیبایی را معیار جذابیت قرار دهیم که افراد علاقه‌مند هستند شبیه آن بشوند، بسیاری از کره‌ای‌ها چشم‌هایی متفاوت با آن دارند و در ایرانیان معمولا سایز بینی بزرگتر از حد ایده‌آل است. از این رو ایرانی‌ها بیشتر به انواع جراحی بینی تمایل دارند و جراحی به سبک کره، عمده تغییرات را روی چشم‌ها پدید می‌آورد.

کم نیستند مستندها و مصاحبه‌هایی از مردم و سلبریتی‌های کره که نشان می‌دهند تا چه حد انجام جراحی‌های زیبایی، در این کشور امتیاز محسوب می‌شود. یکی از شرایط لازم برای استخدام در شرکت‌ها و عضویت در گروه‌های مختلف هنری چون گروه‌های موسیقی این است که افراد جراحی به سبک کره انجام داده و به الگوهای زیبایی شبیه شده باشند. این تفکر و امتیاز قائل شدن، از فرهنگ و تصور غالب در مردم کره بر می‌آید و چون غده‌ای سرطانی در جامعه در حال تکثیر است.

بیشتر بخوانید: جراحی ترکیبی صورت

عمل‌های پرطرفدار جراحی پلاستیک به سبک کره

انواع عمل جراحی زیبایی به سبک کره جنوبی بر فرم و ظاهر چهره و اندام‌ها تاثیر می‌گذارد. فرهنگ حال حاضر کره این تصور را به جوانان و نوجوانان غالب کرده که ظاهر افراد نشان دهنده شخصیت، دستاوردها، ثروت و موفقیت ایشان است. این یعنی افراد باید بپذیرند که به طور طبیعی زیبا نیستند و برای “کافی” بودن باید عمل زیبایی انجام دهند. نکته بد ماجرا اینجاست که این روند هرگز پایانی ندارد. معیارهای کره برای زیبایی مادام در حال تغییرات گسترده هستند و چیزی که تا چند سال پیش زیبایی به حساب می‌آمد، امروز ظاهری ناکافی و نازیبا ایجاد می‌کند و باز باید تحت انواع جراحی به سبک کره تغییر کند. اما در حال حاضر اغلب انواع جراحی پلاستیک به سبک کره برای نزدیک شدن به این مشخصه‌ها انجام می‌گیرند:

چشمان درشت

یکی از معیارهای زیبایی در نزد چشم‌ بادامی‌های کره جنوبی، این است که چشمانی درشت با پلک دو قسمتی داشته باشند. از این رو بلفاروپلاستی یا جراحی پلک از جمله اعمال محبوب زیبایی نزد ایشان است.

لب‌های پر و خوشرنگ

در کنار چشم‌های درشت، لب ایده‌آل کره‌ای، لبی پر و خوشرنگ است. این مورد را حتی در شخصیت‌های کارتونی کره می‌توانید مشاهده کنید. علاوه بر درشت بودن لب، نوک تیز بودن انتهای لب و لبخند نیز از امتیازات چهره زیبا در کره است. در مورد سانترال لب بیشتر بدانید.

صورت باریک

در نظر کره‌ای‌ها هر چه صورت باریکتری داشته باشید، زیباتر هستید. با مشاهده و مقایسه حالت صورت افراد مشهور کره با مردمان ساده که عملی انجام نداده‌اند، می‌توانید این مورد را درک کنید.

بینی نوک تیز

شاخصه‌ای که در انیمه‌ها و کارتون‌های کره‌ای تیز مشاهده می‌شود. بینی لاغر و نوک تیز که سربالا قرار گرفته و به بهتر دیده شدن لب‌ها کمک می‌کند

پوست روشن و رنگ پریده

حتی در نقاشی‌های باستان، کره‌ای‌ها همواره به داشتن پوستی روشن علاقه‌مند بوده‌اند. در گذشته این روشنی با مواد طبیعی چون پودر برنج انجام می‌شد و در حال حاضر روش‌های مدرنی برای این کار وجود دارد.

اندام‌های متناسب و هیکل لاغر

از نظر کره‌ای‌ها، بدن لاغر و متناسب یکی از اصلی‌ترین ارکان زیبایی است. از این رو استانداردی برای این تناسب وجود دارد که می‌گوید اندازه بدن باید ۸ برابر صورت باشد. ترقوه‌های کاملا مشخص با استخوان بیرون زده، شانه‌های ۹۰ درجه و بدن لاغر، همه از مشخصه‌های فرم بدن ایده‌آل کره‌ای هستند که افراد را مجبور به انجام جراحی پلاستیک به سبک کره می‌کنند.

بنابراین چانه، چشم‌ها (پلک‌ها) و اندام‌های مختلف بدن از جمله اهداف جراحی پلاستیک به سبک کره به شمار می‌آیند. این در حالی است که ایرانیان بیشتر بر بینی خود توجه دارند و در درجه بعد، با لیپوساکشن و جراحی‌های مانند آن، چربی‌های خود را کاهش می‌دهند.

مقایسه هزینه جراحی به سبک کره و ایران

مسلما یکی از تاثیرگذارترین پارامترها در انجام یا عدم انجام هر کار از جمله اعمال جراحی، هزینه است. وقتی افراد استطاعت مالی یک عمل را نداشته باشند، هر چند هم زیر بار فشار مدرنیته و افسردگی ناشی از خود زشت پنداری قرار گیرند، آن را انجام نمی‌دهند. اما واقعا هزینه عمل جراحی به سبک کره و در این کشور چگونه است؟ در مقایسه با ایران، جراحی در کره گرانتر تمام می‌شود یا ارزانتر؟ اگرچه کره امروز به عنوان “پایتخت جراحی پلاستیک” شناخته می‌شود، اما نکته جالب ماجرا اینجاست که هزینه انجام جراحی در آن بسیار بیشتر از ایران است.

در ایران با وجود اوضاع نابسامان اقتصادی، همچنان امکان انجام اعمال زیبایی و جراحی برای طبقه بالا و متوسط جامعه وجود دارد. اما در کره تنها اقشار خاص توانایی پرداخت هزینه این جراحی‌ها را دارند. از این رو ستارگان این کشور معمولا از اوضاع خوب اقتصادی امده‌اند که توان پرداخت هزینه‌های جراحی پلاستیک به سبک کره را دارا بوده‌اند. البته باید این نکته را مد نظر داشت که هزینه هر عمل جراحی با توجه به هدف آن، میزان پیچیدگی و حساسیتی که دارد تعیین می‌شود. به عنوان مثال هزینه جراحی زیبایی به سبک کره که روی بینی انجام می‌شود، با عمل پیکر تراشی و عمل لیپوماتیک زمین تا آسمان تفاوت دارد.

جراحی به سبک کره؛ زیبایی یا فاجعه؟

هر چیزی که از حد تعادل بگذرد، در طی زمان فاجعه‌ای بزرگ پدید می‌آورد. فرهنگ القا کننده “ناکافی بودن” و احساس نیاز به جراحی زیبایی، نوعی جهالت مدرن در کره است که در ذهن خانواده‌ها به نوعی معیار برای موفقیت تبدیل شده است. شما در عید، جشن فارغ التحصیلی و ورود به دانشگاه به فرزندان خود چه چیزی هدیه می‌دهید!؟ در بسیاری مواقع هدیه والدین کره‌ای برای فرزندشان، هزینه جراحی به سبک کره است!

 انجام جراحی پلاستیک در کره، از دید خانواده‌های کره‌ای، نوعی اقدام برای موفقیت در تحصیل و کار است. البته در کره، پایتخت جراحی پلاستیک جهان، این تفکر نیز دور از انتظار نیست. چراکه در این کشور انجام جراحی زیبایی نوعی امتیاز مثبت به حساب می‌آید و واقعا در موفقیت فرد تاثیرگذار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط