عمل چشم شرقی

جراحی چشم شرقی

یکی از اصلی‌ترین پارامترهایی که در زیبایی چهره تأثیرات بسزایی دارد چشم‌ها هستند. همین امر نیز باعث می‌شود تا افرادی که چشم‌های پف آلود و خسته‌اید دارند زیبایی چهره مناسبی نداشته باشند. این افراد بهتر است دیگر نگران چشم‌های افتاده خود نباشند. زیرا می‌توانند با استفاده از جراحی چشم شرقی این مشکل را برای همیشه برطرف کنند.

به صورت کلی می‌توان گفت افرادی که نژاد شرقی دارند آناتومی صورت متفاوتی نسبت به دیگر نژادها دارند. این افراد به صورت عمده با افتادگی پلک مواجه خواهند شد. چشم این افراد عموماً باریک و پف آلود دیده می‌شود. برای انجام این عمل جراحی زیبایی چشم پیشنهاد می‌شود به سراغ بهترین فوق تخصص جراحی چشم بروید تا بتوانید نتیجه بالایی را دریافت کنید. از این رو شما می‌توانید برای این عمل جراحی به سراغ دکتر علی الستی بروید.

جراحی چشم شرقی

امروزه با توجه به آن که روزبه‌روز علم پزشکی در حال پیشرفت است، این امکان برای افرادی که نژاد شرقی دارند به وجود آمده است. تا چشم‌هایی با جلوه زیباتر و مطلوب‌تری برای خود فراهم آورند. جراحی چشم شرقی و یا به اصطلاح کانتوپلاستی با هدف تصحیح پلک‌های نژاد شرقی و یا آسیایی توسط متخصصین زیبایی صورت می‌گیرد. در حقیقت این جراحی گوشه چشم‌ها را اصلاح خواهد کرد و انحنای چشم را نیز به صورت کامل تغییر می‌دهد. و می‌توان به جرات گفت که این عمل زیبایی طول افقی چشم‌ها را افزایش می‌دهد.

در ادامه شما را با جراحی چشم شرقی بیشتر آشنا خواهیم کرد.

جراحی چشم شرقی چیست؟

قبل از آن که شما را کانتوپلاستی بیشتر آشنا کنیم بهتر است در ابتدا دلیل ایجاد پلک شرقی و پف آلود بودن چشم‌ها را توضیح دهیم. در صورتی که یک پوست و یا یک لایه برآمده در بخش داخلی چشم که به آن اپی کانتال گفته می‌شود به وجود آید باعث بروز پلک شرقی خواهد شد! جراحی چشم شرقی که توسط متخصصین مختلفی انجام می‌شود، با برداشتن لایه اپی کانتال می‌تواند چشم افراد را از این حالت خارج کنند. و ظاهر زیباتر از قبل به آن‌ها هدیه دهند.

به این نکته توجه داشته باشید در بسیاری از موارد این عمل زیبایی می‌تواند با دیگر جراحی‌های پلک و جراحی پریوکولار اعم از بلفاروپلاستی، جراحی افتادگی پلک (جراحی پتوز) و لیفت ابرو به صورت ترکیبی انجام شود.

چه کسانی تمایل به عمل چشم شرقی دارند؟

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌هایی که این عمل زیبایی دارد این است که برای تمامی افراد در هر سنی و با هر ویژگی جسمی قابل انجام است. به عنوان مثال بسیاری از افراد هستند که با چشم‌های بادامی به دنیا خواهند آمد و با افزایش سن آن‌ها شروع به از دست دادن پلک خود خواهند کرد. این در حالی است که افراد بسیاری وجود دارند که با دیگر نقص‌های چشم؛ مانند افتادگی پلک یا چشم معکوس و بدون چین خوردگی روی پلک متولد خواهند شد.

جراحی چشم شرقی می‌تواند به راحتی تمامی این نقص‌ها را از بین ببرد. و در برخی از مواقع می‌تواند یک شکل مشخص از چشم و پلک را به وجود آورد. جراحی چشم شرقی می‌تواند چشمانی بزرگ‌تر و بلندتر را به افراد هدیه دهد. افرادی که افتادگی و یا گشاد شدن پلک‌های پایین دچار هستند کاندیدای مناسبی برای این عمل زیبایی خواهند بود. این مشکل می‌تواند به دلایلی متنوعی به وجود آمده باشد. به عنوان مثال جای نامطلوب جراحی قبلی، سن، شرایط هورمونی، عوامل ارثی، ضربه یا فلج.

انواع جراحی چشم شرقی

انواع جراحی چشم شرقی

انواع مختلف عمل پلک شرقی وجود دارد که در ادامه توضیح داده ایم:

اپیکانتوپلاستی

یکی از انواع جراحی‌ها که توسط دکتر علی الستی انجام می‌شود برای برداشتن چین و چروک اپیکانتال صورت خواهد گرفت. این عمل زیبایی دهانه گوشه داخلی چشم را بزرگ‌تر از قبل خواهد کرد. در حقیقت چین اپیکانتال بخشی از پوست پلک به شمار می‌رود که باعث بروز انسداد گوشه داخلی چشم می‌شود. این نقص می‌تواند منجر به نشان دادن چشم‌ها به حالت خواب آلودگی، کوتاه افقی و فاصله زیاد شود. این عمل جراحی به راحتی می‌تواند این نقص را از بین ببرد.

کانتوپلاستی جانبی

از دیگر انواع جراحی چشم شرقی می‌توان به کانتوپلاستی جانبی اشاره کرد. این تکنیک در حقیقت برای تغییر دادن شکل اپیکانتوس جانبی صورت می‌گیرد. در حقیقت این عمل جراحی با برداشتن پوست پوشاننده کانال جانبی انجام می‌شود. دکتر علی الستی این جراحی را با هدف کشیده‌تر شدن و بازتر شدن چشم‌ها بر روی متقاضیان انجام خواهد داد.

برای انجام جراحی چشم شرقی به کدام پزشک مراجعه کنیم؟

به این نکته توجه داشته باشید در صورتی که شما قصد دارید عمل چشم شرقی را انجام دهید، بهتر است به سراغ پزشکی بروید که به صورت کامل با آناتومی چشم آشنایی داشته باشد و بتواند به خوبی آنالیز آن را انجام دهد. بهتر است برای آن که شما بتوانید نتیجه قابل قبولی از این عمل زیبایی بگیرید به سراغ یک فوق تخصص جراح پلاستیک و زیبایی چشم بروید.

دکتر علی الستی، به عنوان یکی از بهترین فوق تخصص‌های جراحی پلاستیک و زیبایی چشم شناخته شده است. این پزشک به عنوان برترین جراح در خصوص عمل چشم شرقی شناخته می‌شود. هدف اصلی تمامی جراحی‌های این پزشک سلامتی و وضعیت جسمانی افراد خواهد بود. به جرات می‌توان گفت این پزشک می‌تواند نتیجه مورد نظر را به تمامی افراد متقاضی این عمل جراحی هدیه دهد.

بعضی از عمل های صورت را می توان بصورت ترکیبی انجام داد. برای اطلاعات بیشتر به صفحه جراحی ترکیبی صورت مراجعه کنید.

هدف از جراحی زیبایی چشم

به صورت کلی می‌توان گفت تمامی عمل‌های زیبایی چشم با هدف اصلاح فرم و حالت چشم در انواع مختلفی صورت می‌گیرد. جراحی بلفاروپلاستی به عنوان یکی از رایج‌ترین روش‌های عمل زیبایی در بین عمل‌های چشم به شمار می‌رود که به اصلاح و بهبود فرم پلک‌ها کمک شایانی می‌کند.

این در حالی است که کانتوپلاستی چشم از دیگر عمل‌های زیبایی چشم به شمار می‌رود که به صورت مستقیم بر روی خود چشم‌ها تأثیر می‌گذارد. هدف اصلی از این جراحی بالا بردن گوشه خارجی و یا بار کردن گوشه داخلی پلک‌ها خواهد بود. امروزه این این عمل زیبایی چشم، جراحی پلک شرقی و با آسیایی نیز گفته می‌شود. کاندیدای این عمل زیبایی افرادی هستند که چشم‌های بادامی دارند.

جراحی زیبایی چشم چگونه انجام می‌شود؟

برای بسیاری از افراد چگونگی انجام عمل چشم شرقی سؤال شده است. بهتر است به این نکته توجه داشته باشید این عمل زیبایی در دسته عمل‌های سرپایی قرار گرفته است و تحت بی حسی موضعی و آرام بخش وریدی صورت می‌گیرد. این در حالی است که بسیاری از افراد بیهوشی عمومی را در این عمل زیبایی چشم ترجیح خواهند داد.

لازم به ذکر است با توجه به گفته‌های دکتر علی الستی نحوه و روش عمل چشم شرقی از فردی به فرد دیگر می‌تواند متفاوت باشد. اما هدف اصلی در تمامی این عمل‌ها این خواهد بود تا تاندون پایین استخوان برداشته شود تا بتوان آن را جا به جا و محکم کرد. در این عمل زیبایی برش کوچکی در گوشه خارجی پلک‌های بیمار برای دسترسی به تاندوم ایجاد خواهد شد.

نحوه عمل جراحی چشم شرقی

تفاوت کانتوپلاستی و بلفاروپلاستی

بسیاری از بیماران جراحی چشم شرقی را با بلفاروپلاستی اشتباه می‌گیرند، این عمل جراحی نیز از دیگر عمل‌های زیبایی پلک به شمار می‌رود. در حقیقت بلفاروپلاستی را می‌توان به این صورت معرفی کرد که برای جوان سازی پلک‌ها صورت می‌گیرد. تا بتواند چربی‌های پلک را از بین ببرد، عضلات و پوست اضافی از پایین چشم یا قسمت فوقانی چشم که به دلیل افزایش سن شل شده را درمان کند. این عمل جراحی هیچ گونه تغییری در شکل و اندازه چشم‌ها به وجود نخواهد آورد.

این در حالی است که عمل کانتوپلاستی یک پروسه عمل زیبایی به شمار می‌رود که به تغییر شکل گوشه چشم کمک می‌کند. هدف اصلی این جراحی زیبایی را می‌توان به این صورت معرفی کرد برای رفع افتادگی یا افتادگی گوشه خارجی چشم با بالا بردن زاویه کانتال برای دستیابی به چشم بزرگ‌تر و درخشان استفاده می‌شود.

در مورد جراحی چشم گربه ای بیشتر بدانید

مراقبت‌های بعد از عمل کانتوپلاستی

بدون شک بعد از انجام هر نوع عمل جراحی چشم، پزشک معالج شما اقدامات مختلفی را برای مراقبت‌های بعد از عمل به شما توصیه خواهد کرد. در صورتی که شما تمامی نکات را با دقت بالایی رعایت کنید عوارض کمتری را به همراه خواهید داشت و بهبود شما سریع‌تر خواهد بود. برخی از مراقبت‌هایی که بعد از هر نوع عمل جراحی چشم باید در نظر داشته باشید عبارت‌اند از:

  • بعد از عمل از کمپرس یخ روی چشم‌ها استفاده کنید. هر ساعت به مدت ۱۰ دقیقه باید کمپرس روی چشم قرار بگیرد.
  • از قطره‌ها و پمادهای تجویزشده به طور منظم استفاده کنید.
  • به مدت یک هفته باید از ورزش، بلندکردن اجسام سنگین و شنا خودداری کنید.
  • سیگارکشیدن را ترک کنید.
  • چشم‌های خود را مالش ندهید.
  • اگر از لنز استفاده می‌کنید، باید به مدت ۲ هفته از آن‌ها دوری کنید.
  • برای محافظت از پوست پلک در برابر آفتاب باید بیرون از خانه از عینک آفتابی استفاده کنید.
  • هنگام خوابیدن زیر سر بالشی قرار دهید که سر نسبت به سینه بالاتر باشد.
  • پس از چند روز برای کشیدن بخیه باید به پزشک مراجعه کنید.
  • حدود یک هفته از مصرف داروهایی مانند ایبوپروفن، آسپرین، ناپروکسن سدیم و سایر داروهای این‌چنینی خودداری کنید.

دوره نقاهت عمل پلک شرقی چقدر است؟

به صورت کلی افرادی که عمل چشم شرقی را پشت سر گذاشته آن بعد از گذشت 2 روز می‌توانند به زندگی روزمره خود برسند. به این نکته توجه داشته باشید بهبود اولیه تمامی بیماران بعد از این عمل زیبایی چشم دو هفته در نظر گرفته شده است. برای بهبودی کامل محل جراحی ممکن است تا چند ماه زمان نیاز داشته باشید. البته به این نکته توجه داشته باشید فرد می‌تواند در طول این روند بهبودی بدون هیچ مشکل جدی کارهای روزانه خود را انجام دهد. لازم به ذکر است در دوره بهبودی مشکلات مرتبط با جراحی بسیار نادر خواهند بود؛ با این حال ممکن است مشکلات زیر برای برخی از افراد به وجود آید:

  • خونریزی از محل زخم
  • ایجاد کبودی در محل جراحی
  • ورم محل جراحی
  • تغییر در میزان احساس پوست محل جراحی
  • خشکی چشم
  • حساسیت به نور
  • درد موضعی

به این نکته توجه داشته باشید که بسیاری از مشکلات در صورتی که بروز دهند موقتی خواهند بود و معمولاً در طی 2 هفتهٔ اول بعد از جراحی به صورت طبیعی رفع خواهند شد. در صورتی که شما بعد از جراحی پلک شرقی احساس خطر جدی کرده‌اید بهتر است فوراً با پزشک معالج خود مشورت داشته باشید.

آیا بعد از جراحی چشم شرقی اسکار برجای می‌ماند؟

همان طور که در بالاتر نیز به این موضوع اشاره کردیم پوست ناحیه پلک و چشم بسیار نازک و ظریف است. در صورتی که در این ناحیه برش صورت گیرد بدون شک باید انتظار داشته باشید که در اثر برش‌های ایجاد شده جای آن کمی باقی بماند. این در حالی است که بسیاری از متخصصان حرفه‌ای در این راه راهکارهای مختلفی اعم از استفاده از پماد آنتی‌بیوتیک را به متقاضیان خود ارائه خواهند داد. تا بعد از عمل زیبایی چشم جای برش‌ها کمتر دیده شوند.

به بالا کشیدن پوست صورت خود فکر می کنید؟ برای اطلاعات بیشتر مقاله لیفت صورت را بخوانید.

عوامل خطر جراحی چشم شرقی چیست؟

بدون شک هر عمل زیبایی با خطرات و عوارض متعددی همراه خواهد بود. برخی از این عوارض طبیعی در نظر گرفته می‌شوند. و با گذشت دوران نقاهت از بین خواهند رفت. برخی از این عوارض می‌تواند خطرات بسیاری را به دنبال خواهد داشت. همین امر نیز باعث شده است که افراد در انتخاب متخصص جراح در این راه دقت بالایی داشته باشند. برخی از عوارض عمل زیبایی چشم عبارت‌اند از:

  • عفونت و خونریزی
  • خشک و تحریک شدن چشم‌ها
  • مشکل در بستن چشم و مشکلات در پلک‌ها
  • از بین‌ نرفتن جای زخم
  • آسیب به عضلات چشم
  • تغییر رنگ پوست
  • نیاز به جراحی مجدد
  • تاری دید به‌ صورت موقت (به‌ ندرت از دست‌ دادن بینایی)
  • خطرات کلی مربوط به جراحی مانند لخته شدن خون یا واکنش به مواد بیهوشی
  • در صورت مشاهده هر یک از علائم زیر باید سریعاً به پزشک مراجعه کنید.
  • تنگی نفس
  • درد قفسه سینه
  • ضربان قلب غیرمعمول
  • چشم درد شدید
  • خونریزی

آیا نتیجه حاصل از جراحی چشم شرقی دائمی است؟

در بسیاری از مواقع می‌توان گفت که این جراحی ماندگاری بسیار بالایی دارد. تنها در حالی افزایش سن  در  افراد  سنین کم، که ممکن است پوست  صورت شل و افتاده می‌شود ممکن است نتایج جراحی تغییر کند. در صورتی که شما جراحی پلک شرقی را در سنین بالا انجام دهید، شل بودن پلک به صورت کامل برطرف خواهد شد. و پوست این ناحیه جوان‌تر از قبل دیده می‌شود.

سخن آخر

چشم‌ها یکی از فاکتورهای زیبایی در تمامی افراد به شمار می‌روند. امروزه یکی از روش‌هایی که می‌توانید به زیبایی چشم کمک شایانی کند جراحی چشم شرقی (عمل چشم شرقی) می‌باشد. افرادی که دارای چشم‌های بادامی هستند یکی از بهترین کاندیدای برای این عمل زیبایی به شمار می‌روند. بهتر است برای آن که شما بتوانید نتیجه مناسبی را در این عمل جراحی به دست آورید بهتر است به سراغ پزشکان متخصص در این راه بروید. در صورتی که به یک متخصص مناسب مراجعه کنید و با توجه به توصیه‌های بعد از عمل جراحی پشم شرقی وی عمل کنید می‌توانید عارضه‌های بعد از عمل را به کمترین حد خود برسانید و نتیجه مطلوبی را نیز به دست آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط