عوارض تزریق چربی به صورت

عوارض تزریق چربی به صورت شامل چند نوع عوارض جانبی و عوارض کلی می شود. با افزایش سن تولید کلاژن کمتر می شود و چین و چروک های بیشتری بر روی پوست ایجاد می شود.  تزریق چربی به صورت باعث کاهش چین و چروک های صورت و افزایش اعتماد به نفس فرد می شود. این روش همانند هر روش زیبایی دیگر، عوارضی دارد.

 برخی عوارض پس از تزریق چربی طبیعی است و پس از مدتی از بین می رود. در صورت با تجربه و ماهر بودن پزشک، احتمال بروز عوارض و خطرات این روش کاهش می یابد.  سوالی که برای شما پیش می‌آید این است که این عوارض چه مواردی هستند و آیا راهی برای کاهش آن‌ها وجود دارد؟ در ادامه به شرح این موضوع خواهیم پرداخت.

آیا عوارض یا خطرات تزریق چربی به صورت را می‌توان کاهش داد؟                     

اگر می‌خواهید عوارض تزریق چربی به صورت را کاهش دهید، باید رعایت یکسری موارد قبل و بعد از تزریق را جدی بگیرید. این موارد شامل انجام کارهای زیر خواهد بود:

·        سعی کنید به اندازه کافی آب مصرف کنید و بدن خود را هیدراته نگه دارید. این کار به جلوگیری از خشک شدن پوست کمک خواهد کرد.

·        پس از تزریق چربی از مصرف داروهای مسکن به صورت خودسرانه خودداری کنید و فقط از داروهایی استفاده کنید که پزشک برای شما تجویز کرده باشد.

·        مصرف داروهای ضد التهابی یا آسپرین را باید به مدت دو هفته به تعویق بیندازید.

·        مصرف چربی‌های سالم و گنجاندن آن‌ها در رژیم غذایی می‌تواند به گذراندن دوران نقاهت شما کمک زیادی کند.

·        خوردن الکل و کشیدن سیگار قبل و بعد از تزریق چربی، می‌تواند عوارض تزریق چربی به صورت را بیشتر کند.

·        به هیچ عنوان به صورت خود دست نزنید و آن را ماساژ ندهید. این امکان وجود دارد که پس از تزریق، چربی حرکت کند و به قسمت دیگر صورت برود.

·        از خوردن غذاهای پرچرب و سرخ کردنی خودداری کنید و حتی الامکان گرفتن رژیم‌های لاغری را به تعویق بیندازید. اگر وزنتان به مقدار زیادی پایین بیاید، چربی صورتتان کمتر خواهد شد.

·        تمامی این موارد راه‌های کاهش عوارض تزریق چربی به صورت و مراقبت‌های بعد از آن بودند. شما بسته به شرایط و ایجاد عوارض در بدنتان می‌توانید این موارد را در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید:

عوارض تزریق چربی به صورت

تزریق چربی به صورت عوارضی در پی دارد. مانند همه روش‌های دیگر، ایجاد عوارض تزریق چربی به صورت کاملا طبیعی است که به شرح زیر خواهند بود:

کبودی

این یکی از  شایع‌ترین عوارض جانبی بعد از تزریق چربی است. کبودی پس از تزریق اتفاق می‌افتد و می‌تواند ناحیه موردنظر یا نواحی اطراف را نیز درگیر کند. میزان کبودی در همه افراد متفاوت است.

تورم

این عارضه جانبی نیز مانند کبودی است و ممکن است در بیشتر افراد به وجود بیاید. وقتی که سوزن برای تزریق چربی وارد پوست می‌شود، می‌تواند ناحیه مورد تزریق را تحریک کرده و باعث ایجاد تورم شود. تورم تا چند روز بعد از تزریق طبیعی است و می‌تواند خود به خود از بین برود. اگر این عارضه جانبی برای شما ناخوشایند است، می‌توانید از کمپرس یخ استفاده کنید تا آن را کاهش دهید.

ایجاد اختلاتی در گردش خون

گاهی اوقات ممکن است پزشک چربی بیش از حد به ناحیه صورت تزریق کند. این امر سبب ایجاد اختلال در رگ‌های خونی و گردش خون می شود.

مرگ-چربی-در-اثر-تزریق-چربی

مرگ چربی

تزریق بیش از حد چربی باعث توقف جریان خون به سلول‌های چربی و در نتیجه مرگ آن‌ها می‌شود. در نتیجه، فقط یک توده اضافی زیر پوست شما باقی خواهد ماند. به این امر معمولا نکروز چربی گفته می‌شود. همچنین امکان به وجود آمدن کیست در این ناحیه نیز خواهد بود.

تغییر در ظاهر در صورت کاهش یا افزایش وزن

تزریق چربی به خودی خود می‌تواند باعث افزایش حجم ناحیه موردنظر شود. این زیاد شدن حجم به مرور پایدار می‌شود و در صورت باقی می‌ماند. حال اگر شما افزایش وزن قابل توجهی را تجربه نمایید، چربی ممکن است در این ناحیه افزایش یابد و باعث ناخوشایند به نظر رسیدن آن شود.

از دست دادن بافت

در موارد نادر، از عوارض تزریق چربی به صورت، می توان به ایجاد پوست اضافی اشاره کرد. این امر مانند جای زخم خواهد بود و تنها راه برای برطرف کردن آن جراحی می باشد.

مشکلات تنفسی

مشکلات تنفسی در صورت لخته شدن خون اتفاق می افتد. پس بعد از تزریق چربی به صورت، در صورت داشتن هر گونه مشکل تنفسی شدید، حتما به پزشک خود مراجعه کنید.

سروما

ممکن است مایع بین پوست و بافت‌های زیرین یا پلاسمای خون فیلتر شده پس از جراحی در صورت جمع شود. اگر در ناحیه تزریق شده تورم یا تغییر شکل مشاهده کردید، امکان دارد نشانه ایجاد سروما باشد. در صورت بروز این مشکل بهتر است که سریعا به پزشک خود مراجعه کنید و از روش‌های مختلف برای تخلیه مایع موردنظر استفاده کنید.

جوانسازی-صورت

سفتی چربی

چربی تزریق شده به صورت بعضی از افراد، منجر به جوانسازی و ایجاد ظاهری زیبا در صورت می شود، ولی در مقابل ممکن است در صورت بعضی از افراد سفت شود. این سفتی چربی به دلیل از بین رفتن سلول های چربی است.

نتیجه گیری

عوارض تزریق چربی به صورت در همه افراد یکسان نیست.  تجربه و مهارت پزشک در کاهش احتمال بروز عوارض موثر است.

با بالا رفتن سن و ایجاد چین و چروک میزان نارضایتی از چهره در افراد بالاتر می‌رود. آن‌ها به دنبال راه‌هایی هستند تا بتوانند با کمترین عوارض صورت خود را جوان‌تر کنند. تزریق چربی به پوست صورت یکی از بهترین روش‌ها برای جوانسازی و شاداب کردن پوست است که حجم صورت و میزان ترشح کلاژن را افزایش خواهد داد.

 تزریق چربی با توجه به مزایایی که دارد، می‌تواند عوارضی هم داشته باشد که در این مطلب به مهم‌ترین عوارض تزریق چربی به صورت اشاره کردیم. اگر نسبت به تزریق چربی مصمم هستید، بهتر است که با این عوارض آشنایی داشته باشید. در صورت داشتن سوال می‌توانید با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا عوارض تزریق چربی به صورت دائمی هستند؟

خیر، بیشتر این عوارض خود به خود یا تحت نظر پزشک از بین خواهند رفت.

آیا عوارض تزریق چربی در همه افراد یکسان هستند؟

خیر ممکن است در برخی افراد هیچ عوارضی به وجود نیاید، در حالی که برخی دیگر چند عارضه را مشاهده می‌کنند.

آیا به جز عوارض، خطراتی هم در این روش وجود دارد؟

آمبولی، لخته شدن خون و ایجاد عفونت از جمله خطراتی هستند که امکان ایجاد آن‌ها وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط