ماندگاری تزریق چربی به صورت

ماندگاری تزریق چربی به صورت

ماندگاری تزریق چربی به صورت از نکات مهم و قابل بررسی برای آن دسته از افرادی است که تمایل به تزریق چربی جهت شادابی و زیبایی بیشتر چهره خود دارند. برای انتخاب یک روش زیباسازی و جوانسازی صورت در میان شیوه های مختلف، اطلاع از ماندگاری آن مهم ترین فاکتور در انتخاب آن است.

امروزه زیبایی صورت یک روش بسیار محبوب و جذاب برای از بین بردن نواقص مختلف مانند چین و چروک ها، خطوط اخم و لبخند و غیره در افراد مختلف می باشد. لذا این افراد دوست دارند نتایج عمل­های زیبایی را بطور دائمی و یا با مدت زمان طولانی تر تجربه نمایند. در مقاله حاضر قصد داریم در خصوص ماندگاری تزریق چربی و دوام آن صحبت نماییم.

پیش از خواندن این مقاله، می توانید روش تزریق چربی به صورت را توسط بهترین دکتر جراحی زیبایی به سبک کره جنوبی مشاهده نمایید.

00:21
truncate dir-rtl

تزریق چربی به صورت | دکتر علی الستی

آیا نتایج تزریق چربی دائمی است ؟

برای ماندگاری تزریق چربی بهتر است در سنین جوان تری آن را انجام داد.  در سنین جوانی سلول های جوان و کلاژن ساز در بافت صورت بیشتر هستند. نتیجتا چربی ای که در بافت صورت تزریق می شود، بیشتر باقی می ماند. برای حفظ نتایج  و ماندگاری تزریق چربی به صورت می توان تزریق مجدد و یک درمان دوم انجام داد. فرایند تزریق مجدد یک مسئله رایج نیست. با این حال انجام مجدد آن باعث افزایش دوام و ماندگاری تزریق چربی به صورت و زیبایی چهره می شود.

فیلرهای پوستی غالبا نیاز دارند که هر 12 الی 18 ماه یکبار مجددا تزریق شود اما برعکس، تزریق چربی به صورت نتایج کاملا ماندگارتری دارد. یک نکته مهم دیگر این است که دوام تزریق چربی صورت اگرچه ماندگارتر است اما نمی ­تواند پیری چهره و صورت را به تاخیر بیندازد. آثار و نتایجی که از زیبایی صورت پس از تزریق ایجاد می شود موجب می ­شود که حس اعتماد به نفس در فرد بیشتر شود.

عوامل موثر در ماندگاری تزریق چربی به صورت

چربی تزریقی از خود بدن فرد و بافت پرچرب بدن گرفته می ­شود اما نکته اصلی اینجاست که همه چربی های منتقل شده زنده نمی مانند. با این حال، چربی‌هایی که باقی و زنده می ­مانند روند بهبودی در ناحیه درمان و زیبایی و ترمیم صورت را حفظ می نماید. نتایجی که بعد از حدود نه ماه مشاهده می کنید تقریباً دائمی هستند. با این حال توجه داشته باشید که برخی عوامل بر ماندگاری تزریق چربی به صورت تاثیر می گذارند از جمله:

تغییرات وزن

تغییرات وزن در ماندگاری تزریق چربی

از جمله نکات مهم در خصوص دوام تزریق چربی به صورت این است که سلول‌های چربی که به صورت منتقل می‌شوند می‌توانند با نوسانات وزن تغییر اندازه دهند. این موضوع ممکن است نتیجه را در زیبایی فرد تغییر دهند. به همین خاطر جراحان زیبایی سفارش می ­کنند که افراد برای ماندگاری تزریق چربی به صورت خود مراقب اضافه وزن و چاقی خود و تغییر وزن خود باشند.

افزایش سن

سن در ماندگاری تزریق چربی

افزایش سن امری گریز ناپذیر در افراد است. تزریق چربی می تواند اثرات افزایش سن را در فرد کاهش دهد اما امکان توقف کامل آن با این روش وجود ندارد. افزایش سن باعث کاهش عملکرد سلول های کلاژن ساز نیز می شود که مسئله مهمی در حفظ و نگهداری شادابی و چربی پوست است. با این حال برای افزایش ماندگاری تزریق چربی به صورت در درازمدت می توان از موارد زیر کمک گرفت:

  • سبک زندگی سالم
  • رژیم غذایی مناسب
  • استفاده مداوم از ضدآفتاب
  • روتین پوستی مناسب
روش های ماندگاری تزریق چربی

ماندگاری تزریق چربی به صورت VS ماندگاری تزریق ژل به صورت

هدف از تزریق چربی نیز مانند جراحی صورت از بین بردن چین و چروک دور چشم، صورت و خطوط اخم ابرو، بازیابی حجم های از دست رفته صورت مانند گونه ها و غیره است. انتقال چربی صورت از جهاتی شبیه فیلرهای صورت است. اما به جای استفاده از ژل های مصنوعی برای حجم دادن به صورت، این روش چربی تصفیه شده که از خود بدن فرد گرفته می ­شود را استفاده می کند. نتیجتا تزریق چربی شیوه ای طبیعی تر بوده و لذا خطرات جانبی بسیار کمتری خواهد داشت. علاوه بر آن، چربی تزریقی بهتر می تواند خود را به سلول ­های پوستی که نیاز به تقویت دارند برساند.

تفاوت ماندگاری تزریق ژل و چربی

برای کسانی که حجم صورت خود و جوانسازی صورت خود را بخاطر کهولت سن از دست داده اند، تزریق چربی به صورت یک روش بسیار موثر می ­باشد. بسیاری از افراد به انواع تزریق ژل حساسیت دارند و دچار واکنش­ های پوستی و آلرژیک می شوند. نتیجتا برای این افراد تزریق چربی بسیار بهتر از تزریق ژل می ­باشد.

توجه شود که هنگام استفاده از چربی منتقل شده، احتمال واکنش آلرژیک تا حدود بسیار کمی وجود دارد که جای نگرانی نیست. تزریق چربی همچنین منبع فوق العاده غنی از سلول های بنیادی است. سلول های بنیادی می توانند کلاژن را برای جوان سازی مداوم تحریک کنند و در نتیجه دوام بیشتری در مقایسه با تزریق ژل داشته باشند.

البته باز هم تاکید داریم که برای مشاهده بهبود مستمر ، به تزریقات مکرر نیاز است. بنابراین، انتقال چربی معمولاً در طول زمان مقرون به صرفه تر از فیلرها و تزریق ژل می ­باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط