ماندگاری جراحی لیفت صورت

ماندگاری جراحی لیفت صورت

ماندگاری جراحی لیفت صورت چقدر است؟ این سوالی است که ذهن بسیاری از افراد را درگیر کرده است. این سوال یکی از رایج ترین سوالاتی است که پاسخ آن اهمیت زیادی را متقاضیان جراحی لیفت صورت دارد.

در این مقاله قصد داریم با شما در زمینه مدت زمان ماندگاری آن صحبت کنیم، پس برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ماندگاری جراحی لیفت صورت تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

آیا لیفت صورت دائمی است؟

طبق تحقیقات و پژوهش های انجام شده، پزشکان متخصص این حوزه اعتقاد دارند که جراحی لیفت صورت ماندگاری بسیار بالایی دارد. دلیل این موضوع این است که طی انجام این جراحی، پوست صورت و بافت عمیق گردن سفت خواهد شد. در نتیجه این سفت شدن، تمامی اضافات و چین و چروک های صورت از بین خواهند رفت.

البته نکته مهمی که باید به آن توجه کرد، نحوه مراقبت های شما بعد از جراحی لیفت می باشد. در واقع به هر میزان که فرد مراقبت های بعد جراحی را بهتر و درست تر انجام دهد، ماندگاری لیفت صورت نیز افزایش می یابد. با انجام مراقبت های بیان شده در زیر، می توانید مدت زمان ماندگاری جراحی لیفت صورت را افزایش دهید.

✔بعد از جراحی، تا حد ممکن در معرض اشعه مستقیم نور خورشید قرار نگیرید و از پوست خود در برابر اشعه های آن محافظت کنید.

✔زمانی که قصد خروج از منزل را دارید، از ضد آفتاب های مناسب با پوست خود مصرف کنید.

✔سعی کنید کمتر آرایش کنید و از لوازم آرایشی و بهداشتی مناسب و با کیفیت استفاده کنید.

✔استرس عامل مهمی است که اثر مستقیمی روی پوست می گذارد. بنابراین سعی کنید کمتر استرس داشته باشید. استرس به میزان چین و چروک های پوست افزوده می کند و همین موضوع سبب می شود که ماندگاری جراحی لیفت صورت کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: لیفت صورت آقایان

✔یک تغذیه مناسب می تواند جلوی آسیب به پوست صورت را بگیرد و ماندگاری جراحی لیفت صورت را ارتقا ببخشد.

✔استفاده مرتب از کرم های آب رسان با کیفیت می تواند سبب جوان ماندن پوست صورت شما شود.

✔از نوشیدن آب غافل نشوید، زیرا هیدراته شدن پوست می تواند ماندگاری جراحی لیفت صورت را به طرز چشمگیری افزایش دهد.

00:27
truncate dir-rtl

نمونه جراحی لیفت صورت | دکتر علی الستی

چه عواملی در ماندگاری لیفت صورت موثر است؟

عوامل مختلفی وجود دارد که می تواند طول عمر لیفت صورت را ارتقا ببخشد. در این قسمت از مقاله قصد داریم تا مهم ترین این عوامل را با هم مورد بررسی قرار دهیم.

✔تجربه و مهارت جراح: جراحانی که از تجربه و مهارت بالایی در کار خود بهره مند هستند، به مراتب تجربه عمل بهتری را به ارمغان می آورند. مراجعه به این پزشکان نه تنها سبب می شود که جراحی موفقیت آمیز باشد، بلکه سبب می شود که طول عمر لیفت صورت نیز بیشتر گردد.

✔سلامت و حال عمومی بیمار: آن دست از بیمارانی که از سلامت خوبی برخوردار هستند، نتیجه بهتری از عمل می گیرند و در نهایت نیز ماندگاری لیفت صورت برای آن ها طولانی تر خواهد بود.

✔زمان مراجعه: فرد باید توجه داشته باشد که جراحی لیفت صورت را به تعویق نیندازد. بلکه باید در زمان مناسب برای این جراحی اقدام کند تا ماندگاری جراحی لیفت صورت افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: بهترین سن لیفت صورت

✔نحوه زندگی افراد: پژوهش ها نشان می دهند آن دسته از مراجعانی که سبک زندگی سالم و فعالی دارند، نه تنها بعد از عمل سریع تر بهبود می شوند، بلکه از نتایج بهتری نیز برخوردار شده و ماندگاری لیفت آن ها بیشتر خواهد شد.

✔تغذیه مناسب: داشتن یک تغذیه مناسب و مغذی کمک می کند که مواد مورد نیاز بدن برای ترمیم، بهتر در دسترس قرار بگیرد و در نهایت فرد از رضایت بیشتری برخوردار می گردد.

✔برخورداری از تکنولوژی پیشرفته: با پیشرفت علم پزشکی، تکنولوژی های پیشرفته ای وارد بازار شده و استفاده از تکنولوژی های جدید، به مراتب اثرات مثبت تری در ماندگاری لیفت صورت بر جای خواهد گذاشت.

✔رعایت دستورات و مراقبت های بعد از جراحی: همان طور که در پاراگراف قبل نیز صحبت کردیم، رعایت مراقبت های بعد از جراحی می تواند سبب شود که ماندگاری جراحی لیفت صورت افزایش یابد.

چطور ماندگاری جراحی لیفت صورت را افزایش دهیم؟

برای افزایش ماندگاری جراحی لیفت صورت، می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

✔انتخاب جراح با تجربه: انتخاب یک جراح با تجربه و ماهر که از تکنیک‌های مدرن و به‌روز استفاده می‌کند، می‌تواند به ماندگاری نتایج کمک کند.

بیشتر بخوانید: بهترین دکتر لیفت صورت در تهران

✔رعایت دستورات پزشک: پس از عمل جراحی، رعایت دستورات پزشک از جمله استفاده از داروها و انجام مراقبت‌های لازم، می‌تواند به بهبود و ماندگاری نتایج کمک کند.

✔مراقبت از پوست قبل و بعد لیفت صورت: استفاده از محصولات مراقبتی و ضدپیری، مراقبت منظم از پوست و استفاده از محافظت‌های مناسب در برابر آفتاب، می‌تواند به حفظ سلامت و ماندگاری پوست کمک کند.

✔زندگی‌سبک سالم: تغذیه سالم، ورزش منظم، کم کردن استرس و جلوگیری از مصرف دخانیات و الکل، می‌تواند به حفظ نتایج جراحی و افزایش ماندگاری آن کمک کند.

✔مراقبت از سلامت عمومی قبل و بعد لیفت صورت: مراقبت از سلامت عمومی و درمان هرگونه بیماری مزمن، می‌تواند به بهبود و ماندگاری نتایج جراحی کمک کند.

بیشتر بخوانید: مراقبت‌ بعد از لیفت صورت

ماندگاری روش های مختلف لیفت صورت

روش انتخابی لیفت صورت به دلیل متفاوت بودن آنها در لیفت صورت میزان ماندگاری های متفاوتی دارند.

ماندگاری لیفت کلاسیک

لیفت کلاسیک برای افرادی که چین و چروک بسیاری دارند، مناسب است. در این روش تمامی نواحی صورت لیفت می شود. این روش نسبت به سایر روش ها ماندگاری بالایی دارد.

ماندگاری مینی لیفت صورت

مینی لیفت صورت برای افرادی که چین و چروک کمتری دارند، مناسب است. در این روش قسمت پایینی صورت و گردن لیفت می شود. پزشک با برش های بسیار کوچک اقدام به لیفت صورت می کند. این روش 7 سال ماندگاری دارد

بیشتر بخوانید:

ماندگاری لیفت صورت با آندوسکوپ

لیفت آندوسکوپی رایج ترین روش لیفت صورت است. در این روش بدون ایجاد برش وسیعی پزشک اقدام به لیفت صورت می کند و علائم پیری را در صورت از زیر پلک تا بالای لب را از بین می برد. این روش برای لیفت غبغب، پیشانی و گردن مناسب نیست. این روش 8 تا 10 سال ماندگاری دارد.

ماندگاری کدام روش لیفت صورت بیشتر است؟

جراحی لیفت صورت یکی از بهترین روش ها برای جوانسازی پوست می باشد. البته روش های مختلف بدون جراحی نیز رایج است که از جمله آن ها می توان به بوتاکس، تزریق ژل، تزریق چربی، لیفت با لیزر و… به منظور جوانسازی پوست اشاره نمود. اما نکته مهم در خصوص این نکات این است که این روش ها در مقایسه با جراحی لیفت صورت از ماندگاری کم تری برخوردار هستند و اثرات آن ها به صورت دائمی روی صورت باقی نخواهد ماند.

بیشتر بخوانید: روش های لیفت صورت بدون جراحی

ماندگاری هر روش لیفت صورت به عوامل مختلفی از جمله تجربه جراح، وضعیت پوست و بافت‌های فرد و سن فرد متفاوت است. هر یک از روش‌های لیفت صورت مزایا و محدودیت‌های خود را دارند و بر مدت زمان ماندگاری موثر است. بهترین روش برای هر فرد بستگی به شرایط فردی و توصیه‌های پزشک خود دارد. برای بهترین نتیجه و ماندگاری بیشتر، مهم است که پزشک متخصص و با تجربه‌ای را انتخاب کنید و دستورات او را به دقت رعایت کنید.

کلام پایانی

همان طور که در این مقاله مطالعه کردید، متوجه شدید که مدت زمان ماندگاری جراحی لیفت صورت همچون سایر روش ها تحت تاثیر عوامل مختلفی همچون خود فرد، تکنیک های پزشک و… دارد. اما به طور میانگین می توان بیان کرد که ۱۰ سال باقی خواهد ماند. شما دوستان با رعایت و توجه به موارد بیان شده در این مقاله می توانید ماندگاری جراحی لیفت صورت را ارتقا ببخشید. در صورتی که شما عزیزان در این زمینه نیاز به مشاوره و راهنمایی های بیشتری دارید می توانید با کارشناسان و متخصصان با تجربه ما ارتباط برقرار نمایید و نسبت به رفع مشکلات خود اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط