ورم بعد از عمل لیفت صورت

ورم بعد از عمل لیفت صورت

ورم بعد از عمل لیفت صورت یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌هایی است که افراد بعد از عمل‌های جراحی با آن مواجه می‌شوند. البته این امر یکی از عارضه‌های طبیعی تمامی جراحی‌ها است. بدون شک می‌دانیم که افراد با افزایش سن با افتادگی پوست خود و یا کاهش حجم در پوست صورت خود مواجه می‌شوند، یکی از اصلی‌ترین روش‌هایی که می‌تواند این عارضه را به صورت کامل برطرف کند جراحی پلاستیک می‌باشد. بهتر است قبل از آن که به سراغ انجام لیفت صورت بروید، از عارضه‌های عمل آشنایی کامل داشته باشید و در صورتی که نشانه‌های بعد از عمل مانند ورم بعد از عمل لیفت صورت را مشاهده کرده‌اید آن را با عارضه‌های جانبی اشتباه نگیرید. در ادامه شما را به صورت کامل با این عارضه بیشتر آشنا خواهیم کرد.

00:29
truncate dir-rtl

با لیفت صورت 10 سال جوان تر شوید | دکتر علی الستی

علت تورم بعد از لیفت صورت

همان طور که در بالاتر به این موضوع اشاره کردیم یکی از ترس‌هایی که بسیاری از متقاضیان عمل‌های پلاستیک با آن مواجه می‌شوند ورم کردن صورت بعد از عمل می‌باشد. برای آن که شما بتوانید ورم بعد از عمل لیفت صورت را از بین ببرید باید کمی صبور باشید تا به صورت خودکار از بین برود. اصلی‌ترین دلیل تورم صورت بعد از لیفت این است که عروق لنفاوی صورت بعد از این عمل مختل خواهند شد و این امر باعث آسیب رساندن به بافت‌های صورت می‌شود تا بتواند مایع بیشتری را در صورت خود ذخیره کند.

دلیل قرمزی و گرما در ناحیه‌ای که عمل جراحی را انجام داده‌اید به این دلیل است که جریان خون در این ناحیه بیشتر می‌شود و حرکت مایع به ناحیه التهاب با سرعت بیشتری انجام می‌شود. هنگامی که رگ‌های صورت مجدد به یکدیگر متصل می‌شوند و شروع به کار کردن می‌کنند تخلیه لنفاوی شروع خواه شد. بعد از این عمل تورم به مرور زمان از بین خواهد رفت. ورم بعد از عمل لیفت صورت در حقیقت به معنای بهبود پیدا کردن و یا عفونت در صورت خواهد بود. در نتیجه بهتر است در صورتی که ورم غیر طبیعی را مشاهده کرده‌اید هر چه سریع‌تر آن را به پزشک خود اطلاع دهید. این در حالی است که ورم طبیعی صورت بعد از لیفت در مدت زمان 3 الی 4 هفته از بین خواهد رفت. انجام مراقبت های بعد لیفت صورت در کاهش تورم صورت نقش مهمی داد.

کاهش ورم بعد از لیفت صورت

ورم بعد از عمل لیفت صورت در دوران نقاهت و ریکاوری بیمار امری طبیعی خواهد بود. با توجه به وسعتی که شما صورت خود را لیفت می‌کند ممکن است تورم را در ناحیه‌های متنوع اعم از دهان، چانه  و یا خط فک خود مشاهده کنید. همان طور که در بالاتر به این نکته اشاره کردیم تورم طبیعی صورت بعد از این عمل جراحی بعد از گذشت 3 الی 4 هفته از بین می‌رود. به این نکته توجه داشته باشید راه‌های متنوعی وجود دارد که می‌تواند در دوران نقاهت به شما کمک کند تا بتوانید تورم صورت خود را بعد از جراحی لیفت کاهش دهید:

به دستورات و مراقبت‌های بعد از عمل لیفت صورت توجه کنید

پزشک شما بعد از عمل جراحی مراقبت‌های لازم و دستورالعمل‌های مورد نیاز را برای شما شرح خواهد داد. در صورتی که این مراقبت‌ها را پشت گوش بیندازید بدون شک با افزایش تورم صورت خود مواجه خواهید شد، علاوه بر این موضوع نادیده گرفتن این دستورالعمل‌ها می‌تواند بر روی نتیجه لیفت صورت نیز تأثیر داشته باشد.

سر خود را بالا نگه دارید

بیمار بعد از جراحی صورت در هنگام استراحت باید سر خود را به سمت بالا نگه دارند تا فشارهای غیر ضروری و خون‌های اضافه خارج شوند. برای کاهش ورم بعد از عمل لیفت صورت بهتر است در زیر سر خود چند بالشت قرار دهید و یا یک تکیه گاه راحت برای خوابیدن داشته باشید. می توانید برای اطمینان نیمه نشسته بخوابید.

از کمپرس سرد استفاده کنید

امروزه پزشکان توصیه می‌کنند برای کاهش تورم صورت بهتر است از کمپرس سرد استفاده کنند تا ناحیه‌های آسیب دیده بافت خود را التیام ببخشند. احساس خنکی باعث می‌شود که رگ‌های خونی صورت منقبض شوند و احساس راحتی به بیمار بدهند. به این نکته توجه داشته باشید در صورت استفاده از کمپرس یخ هر چند دقیقه یک بار به صورت خود استراحت دهید. علاوه بر این موضوع در این راه به هیچ عنوان یخ را به صورت مستقیم بر روی پوست خود قرار ندهید.

از منابع گرما اجتناب کنید

همان طور که متوجه شده‌اید سرما می‌تواند باعث کاهش ورم بعد از عمل لیفت صورت شود این در حالی است که گرما به شدت می‌تواند باعث افزایش ورم صورت شما شود. همین امر نیز باعث شده است که جراحان پلاستیک به متقاضیان خود توصیه کنند بعد از عمل لیفت صورت از منابع گرم به شدت دوری کنند. در دوران نقاهت خود بهتر است از لامپ‌های حرارتی، دوش آب گرم و خارج شدن از خانه اجتناب کنید.

هیدراته بمانید و درست غذا بخورید

هیدراته نگه داشتن پوست یکی از اصلی‌ترین نکاتی است که باید در هنگام دوران نقاهت خود بعد از عمل لیفت صورت به آن توجه داشت باشید. حفظ هیدراته و داشتن تغذیه سالم غذای می‌تواند به بدن شما کمک کند تا بهبود سریع‌تری داشته باشد و تورم صورت را زودتر کاهش دهد. علاوه بر این موضوع بهتر است از مصرف بیش از حد نمک نیز جلوگیری کنید، این امر به خودی خود می‌تواند باعث افزایش ورم بعد از عمل لیفت صورت شود.

 کاهش تورم صورت بعد از لیفت چقدر طول می‌کشد

به این نکته توجه داشته باشید داشتن ورم بعد از عمل لیفت صورت طبیعی است و برای هر فرد متفاوت خواهد بود. اما به صورت عادی می‌توان جدول کاهش تورم را به شرح زیر بیان کرد:

  • بیش از 60 درصد تورم صورت شما بعد از چند هفته اول جراحی لیفت صورت از بین خواهد رفت. البته بعد از این بهتر است انتظار فروکش باقی مانده را داشته باشید
  • 80درصد از تورم صورت شما بعد از 3 ماه به صورت کامل از بین خواهد رفت
  • این در حالی است که 90 درصد تورم بعد از گذشت 6 ماه بعد از جراحی لیفت صورت از بین می‌رود
  • 10 درصد باقی مانده از تورم صورت بعد از یک سال به صورت کامل از بین می‌رود

سؤالات متداول در مورد لیفت صورت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط